به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۹ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۲۵۸۸۱۳

اتاق اصناف ایران: تعطیلی بازار شایعه است

اتاق اصناف ایران: تعطیلی بازار شایعه است
گروه اقتصادی: رییس اتاق اصناف ایران اظهار داشت: واحدهای صنفی می‌توانند حراج داشته باشند اما به شرط اینکه مجوزهای مربوطه را از اتحادیه‌ها دریافت کنند و اتحادیه‌ها از نظر قیمت و کیفیت کالا روی آنها نظارت داشته باشد. از طرف دیگر هم رعایت پروتکل‌های ستاد کرونا باید رعایت شود.قاسم نوده فراهانی اظهار کرد:‌ در سال‌های گذشته برای تدارکات شب عید نمایشگاه‌هایی برگزار و کالاهایی عرضه می‌شد. سال گذشته به علت شیوع کرونا نمایشگاهی برگزار نشد و امسال نیز به علت جلوگیری از شیوع کرونا و ممنوعیت تجمع این نمایشگاه برگزار نخواهد شد. بنابراین از کسبه درخواست کردیم فروش فوق‌العاده یا حراج‌های آخر سال که قانون اجازه آن را می‌دهد با رعایت کامل دستورات ستاد کرونا را داشته باشند.

وی افزود:‌ بنابراین واحدهای صنفی می‌توانند حراج داشته باشند اما به شرط اینکه مجوزهای مربوطه را از اتحادیه‌ها دریافت کنند و اتحادیه‌ها از نظر قیمت و کیفیت کالا روی آنها نظارت داشته باشد. از طرف دیگر هم رعایت پروتکل‌های ستاد کرونا باید رعایت شود.وی تصریح کرد: هر ساله واحدهای صنفی از این شکایت داشتند که چرا نمایشگاه برگزار می‌شود، حالا هم نمایشگاه جمع شد. درخواست ما این است که در فروش فوق‌العاده طوری عمل کنند که رضایت مردم تا درصد قابل توجهی جلب شود که در این صورت بعد از این هم به هیچ عنوان اجازه برگزاری نمایشگاه را نخواهیم داد. بنابراین سعی کنند هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت رضایت مشتریان را جلب کنند.نوده فراهانی ادامه داد: از طرف دیگر یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه حمایت از تولیدات داخلی بود، این موضوع را هم مدنظر داشته باشد و کالاهای ایرانی را به فروش برسانند. فروش فوق‌العاده در واحدهای صنفی کشور، یک نمایشگاه سراسری و کشوری خواهد بود و نمایشگاه دیگری وجود ندارد.

رییس اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: اصناف باید وسایل بهداشتی را در واحدهای خود قرار دهند تا مشتریان بتوانند از آنها استفاده کنند، بدون ماسک کسی را به داخل واحد راه ندهند و از تجمع جلوگیری کنند. اینها دستورات ستاد کرونا است که باید اجرا شود. اتاق اصناف و اتحادیه‌ها نیز در رابطه با اجرای دستورات ستاد کرونا نظارت خواهند داشت و حتما به واحدهای صنفی سرکشی خواهند کرد.نوده فراهانی در پاسخ به سوالی در مورد آمادگی‌ها برای موج چهارم کرونا گفت: هر پروتکلی که ستاد کرونا صلاح بداند و ابلاغ کند را اجرا خواهیم کرد تا واحدهای صنفی تعطیل نشوند. شایعاتی ایجاد شده مبنی بر اینکه بازار تعطیل خواهد شد، این شایعات درست نیست. ما راضی نیستیم که واحدهای صنفی حتی یک ساعت تعطیل شوند، از طرف دیگر هم دستورات ستاد ملی کرونا باید دقیقا اجرا شوند.
برچسب ها: اتاق اصناف
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها