به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۹ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۲۵۸۸۱۷

رونق فروش رایانه شخصی در سایه کرونا

رونق فروش رایانه شخصی در سایه کرونا
گروه اقتصادی: شرکت‌های سازنده رایانه شخصی دل تکنولوژیز و اچ پی با اعلام درآمدهای سه ماهه مطلوب، پیش بینی کردند با وجود بازگشت تدریجی افراد به مدرسه و محل کار، افزایش تقاضا برای رایانه شخصی ادامه خواهد یافت.به گزارش ایسنا، شرکت‌های آمریکایی دل تکنولوژیز و اچ پی دو شرکت از سه سازنده بزرگ رایانه شخصی در جهان هستند و فروش و سود در مدت سه ماهه منتهی به ۲۹ ژانویه را گزارش کردند که بالاتر از برآورد تحلیلگران بود.انریکه لورس، مدیرعامل شرکت اچ پی اظهار کرد: بازار رایانه شخصی که در سال ۲۰۲۰ برای نخستین بار در یک دهه گذشته رشد کرد، امسال هم با تقاضا برای لپ تاپها شاهد ادامه رشد خواهد بود. سازندگان رایانه شخصی انتظار دارند تقاضا برای نوت بوکها از سوی مصرف کنندگانی که در دوران محدودیتهای کرونا به دنبال امکان پذیر کردن کار و تحصیل از خانه بوده اند، حتی با تسهیل محدودیتهای قرنطینه ای از میان نخواهد رفت. قرنطینه چندین ماهه برای بخشهای بزرگی از جمعیت جهان استفاده از رایانه ها در همه زمینه ها از ارتباطات شخصی گرفته تا یادگیری و بازی را شتاب بخشیده است.
 
 لورس در مصاحبه‌ای گفت: تصور می‌کنیم که این تغییر پایدار است و کووید ۱۹ فناوری را در همه بخشهای زندگی ما اساسی‌تر کرده است.اما مدیران شرکت اچ پی خوش بینی کمتری نشان دادند و پیش‌بینی کردند تقاضای مصرف کننده با بازگشت افراد بیشتری زندگی سابقی که پیش از قرنطینه های وضع شده به دلیل کووید ۱۹ داشتند، ملایمتر خواهد شد و با بازگشت مردم به زندگی عادی، شرکتها و سازمانهای دیگر هزینه روی سخت افزارهای داخلی را ازسرمی گیرند.جف کلارک، مدیر عملیاتی شرکت دل، به تحلیلگران گفت: این شرکت انتظار دارد فضای تقاضا در سال ۲۰۲۱ بهبود پیدا کند. میلیون‌ها کودک مدرسه‌ای همچنان به لپ‌تاپ نیاز دارند و شرکت‌ها دفاتری را بازگشایی خواهند کرد که مجهز به رایانه های قدیمی تری هستند که باید تعویض شوند. رایانه شخصی قطب مدل اقتصادی جدید است.

شرکت دل که رکورد بالایی رایانه در سه ماهه گذشته به بازار عرضه کرد، با اشاره به کمبود برخی از انواع تراشه ها مانند تراشه های مورد استفاده برای کارت حافظه و صفحه نمایش، اعلام کرد محدودیت‌های عرضه برخی از قطعات رشد تولید را محدود کرده است. اچ پی انتظار دارد این وضعیت تا سه ماهه سوم امسال ادامه پیدا کند. لورس گفت: پیش بینی دل از تقاضا برای رایانه شخصی در سال میلادی جاری ۴۵ درصد بالاتر از پیش از شیوع پاندمی است و تامین کنندگان نتوانستند پاسخگویی افزایش تقاضا باشند.بر اساس گزارش بلومبرگ، دل اعلام کرد میزان فروش در سه ماهه منتهی به ۲۹ ژانویه ۹ درصد افزایش یافته و به ۲۶.۱ میلیارد دلار رسید در حالی که تحلیلگران فروش این شرکت را ۲۴.۵ میلیارد دلار برآورد کرده بودند. شرکت اچ پی هم درآمد ۱۵.۶ میلیارد دلار را گزارش کرد که ۶۰۰ میلیون دلار بیشتر از میانگین برآورد تحلیلگران بود. درآمد سه ماهه چهارم مالی دل از رایانه شخصی  ۱۹ درصد و درآمد اچ پی ۳۴ درصد افزایش داشت. فروش رایانه شخصی دل به شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی ۱۶ درصد رشد کرد و به ۹.۹ میلیارد دلار رسید اما فروش تجاری اچ پی کاهش داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها