به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۹ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : ۲۵۸۸۲۰

تولید واکسن کرونا با استفاده از مار پیتون

تولید واکسن کرونا با استفاده از مار پیتون
گروه علمی: یک محقق و شکارچی مار پیتون با نام مستعار "The Wildman" به سایر ارگان‌ها پیوسته تا به دنبال چیزی بگردند که معتقدند می‌تواند به مبارزه با کروناویروس کمک کند و در اورگلیدز(Everglades) فلوریدا قرار دارد.
به گزارش ایسنا، داستین کرام(Dustin Crum) شکارچی مار پیتون و داریل تامسون(Daryl Thompson) یک محقق و کارآفرین از موسسه "گلوبال ریسرچ و دیسکاوری گروپ"(Global Research & Discovery Group) از شهر وینتر هیون(Winter Haven) به دنبال "مار پیتون مهاجم برمه‌ای"(Burmese) هستند تا از "اسکوالین"(squalene) آن استفاده کنند. این ماده وقتی به واکسن افزوده شود باعث تشدید پاسخ ایمنی می‌گردد.اسکوالین ماده‌ای طبیعی به شکل روغن است که در طبیعت یافت می‌شود و به طور تجاری از روغن ماهی به ویژه از کبد کوسه تهیه می‌شود. اگرچه خارج کردن این روغن از کوسه به موضوعی بحث برانگیز میان فعالان حقوق حیوانات تبدیل شده اما مار پیتون برمه‌ای ضرر و زیان زیادی به منطقه‌ی اورگلیدز وارد می‌کند و مسئولان حیات‌وحش خواستار نابودی آن هستند. کران همچنین افزود: یک مار ۱۰ فوتی (۳ متری) به اندازه‌ی کافی اسکوالین برای تولید ۳۵۰۰ دوز واکسن دارد.

اگرچه سازمان بهداشت جهانی استفاده از اسکوالین در تولید واکسن را بی‌خطر می‌داند اما بر طبق لیست سازمان غذا و دارو، این ماده در واکسن‌های مدرنا و فایزر وجود ندارد.اسکوالین اولین بار در سال ۱۹۹۷ استفاده شد و ۱۰ میلی‌گرم از آن برای ساخت واکسن آنفولانزا مورد استفاده قرار گرفت و از آن روز ۲۲ میلیون دوز واکسن آنفولانزا ساخته شده و مورد استفاده قرار گرفته‌ است.با این حال سخنگوی شرکت فایزر اعلام کرده که در این واکسن از هیچ فرآورده‌ی انسانی و حیوانی و یا هیچ‌گونه مخدری استفاده نشده که نشان می‌دهد واکسن این شرکت فاقد اسکوالین است.ایده استفاده‌ی این ماده در واکسن پس از همه‌گیری ویروس، بیشتر مورد توجه قرار گرفت اما منبع اصلی آن کوسه‌ها هستند و فعالین حقوق حیوانات به این ایده علاقه‌ای نشان ندادند.استفانی برندل(Stefanie Brendl) مدیر و بنیان‌گذار موسسه‌ی Shark Allies می‌گوید: تهیه یک ماده از حیوانات وحشی منبع ناپایداری خواهد بود مخصوصا اگر آن حیوان زیاد تولید مثل نکند. هنوز نمی‌دانیم این همه‌گیری چقدر ادامه‌ خواهد داشت و چه تعداد جهش‌  جدید خواهد کرد و اگر ما از کوسه‌ها استفاده کنیم تعداد کوسه‌هایی که کشته می‌شوند بسیار زیاد خواهد شد. او در فیسبوک خود نوشت ما قصد نداریم روند تولید واکسن را کند یا متوقف کنیم ما فقط می‌خواهیم اسکوالین غیر حیوانی همگام با استفاده از اسکوالین کوسه آزمایش شود تا بتوان آن را در زودترین حالت ممکن جایگزین کرد.

به همین دلیل کرام و تامسون به دنبال چنین منبعی در مارهای پیتون هستند.کرام به FOX۱۳ گفت: خواص درمانی زیادی در مارها وجود دارد. اگر به طب سنتی نگاه کنید می‌بینید که برای هزاران سال از پیتون‌ها و ترکیبات درون بدن آن‌ها استفاده می‌شده است.تامسون گفت که تحقیقات به سرعت در حال انجام است. او افزود: با مطالعه تاثیرات متابولیکی می‌توانیم راهی جدید برای تولید اسکوالین بیابیم. ما می‌توانیم آن را از روغن‌ها یا چربی‌هایی مثل کلسترول خارج کنیم. دلیل دیگری که این دو نفر پیتون‌ها را برای این کار انتخاب کرده‌اند تهاجمی بودن آن‌ها و آسیبی است که به حیوانات بومی فلوریدا می‌زنند.کرام می‌گوید: ما می‌خواهیم از این شرایط بد نتیجه‌ای خوب حاصل کنیم و این موضوع به بهبود بسیاری از افراد و نجات جان‌های زیادی کمک خواهد کرد.برخی دانشمندان و مردم باور ندارند که افزودن اسکوالین به واکسن کار درستی باشد و به گفته سازمان بهداشت جهانی برخی معتقدند مشکلات کهنه سربازان آمریکایی "جنگ خلیج فارس"Gulf) War) ناشی از وجود اسکوالین در واکسن‌های دریافتی سربازان بوده است. اما این سازمان می‌گوید در این واکسن‌ها اسکوالین وجود نداشته است
برچسب ها: واکسن کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها