به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۹ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۲۵۸۸۲۴

معرفی ۷ ناکام بزرگ لیگ در نیم‌فصل اول

معرفی ۷ ناکام بزرگ لیگ در نیم‌فصل اول
گروه ورزشی: نیم‌فصل اول لیگ برتر بیستم در حالی به پایان رسید که طبق سنت دیرینه فوتبال، گروهی کامیاب شدند و برخی هم ناکام لقب گرفتند. این مطلب، فهرست نفراتی را مرور می‌کند که فرصت هنرنمایی در اختیار آنها قرار گرفت اما موفق نشدند از آن استفاده کنند.

علیرضا حقیقی
بعد از سال‌ها اروپاگردی، نیم‌فصل دوم لیگ نوزدهم بازگشت خوبی به لیگ برتر داشت و دوران نسبتا موفقی را در نساجی تجربه کرد. او ابتدای فصل با حضور امیر قلعه‌نویی در گل‌گهر به‌عنوان یک خرید پرسروصدا جذب تیم سیرجانی شد اما هرگز در سطح کیفی یک دروازه‌بان بزرگ ظاهر نشد؛ آنقدر که قلعه‌نویی را خسته کرد و هفته‌های آخر نیم‌فصل جای خودش را در ترکیب اصلی به مهرداد بشاگردی داد. اوج کار حقیقی در لیگ بیستم، گل به‌خودی عجیبش روی اوت دستی پیکان و بعد دریبل ناموفق ارسلان مطهری برابر استقلال بود. عمده موفقیت‌های امیر در دوران مربیگری با حضور گلرهای خوب رقم خورده است. قلعه‌نویی ۴تا از ۵قهرمانی‌اش را با مهدی رحمتی به‌دست آورده اما حقیقی در دور رفت عصای دست او نشد. البته شاید گلباران‌شدن بشاگردی در دیدار با پرسپولیس باعث بازگشت حقیقی به ترکیب اصلی شود. اگر این اتفاق رخ داد، او باید در حد اسم و رسمش بازی کند.

 ارسلان مطهری
پارسال زمین و زمان را به هم دوخت که باید فیکس باشد. کار تا آنجا پیش رفت که علیه مجید نامجومطلق پست تندی منتشر کرد و به همین دلیل با وریا غفوری هم درگیر شد. امسال اما مصدومیت‌های بی‌پایان شیخ دیاباته باعث شد او به آرزویش برسد، با این حال ارسلان مطهری در ۱۵بازی فقط موفق به زدن ۳گل شد. این در حالی است که او نیم‌فصل دوم لیگ نوزدهم عمدتا به‌عنوان بازیکن ذخیره ۵گل برای استقلال زده بود.

آرمان رمضانی
تصور کنید ۴ یا ۵سال پیش در پرسپولیسی که مهدی طارمی، علی علیپور، وحید امیری و... را در اختیار داشت، چقدر ممکن بود به یکی مثل آرمان رمضانی بازی برسد؟ او اما در خالی‌ترین دوران خط حمله پرسپولیس لباس این تیم را به تن کرد و حدود ۸۰۰دقیقه هم فرصت حضور در زمین را پیدا کرد. نتیجه چه بود؟ تقریبا هیچ. رمضانی غیر از خراب‌کردن چند موقعیت خوب و قرارگرفتن در کانون حملات، هیچ کار خاصی نکرد. آرمان در حالی عدد صفر گل زده را برای خودش به ثبت رساند که در نیم‌فصل اول جلال حسینی ۳و احمد نوراللهی ۶گل برای سرخپوشان به ثمر رساندند.

محمد نادری
از روز عقد قرارداد پرسروصدایش با استقلال و زمانی که قرار شد همه هزینه‌های دریافت رضایتنامه از کورتریک را بر عهده بگیرد، عملا ناپدید شد. مهدی عبدیان، عضو هیأت‌مدیره استقلال آنقدر از جذب این بازیکن هیجان‌زده بود که در یک شب، با ۲لباس کنار نادری عکس انداخت اما بازیکن پیشین پرسپولیس در طول نیم‌فصل اول در زمین دیده نشد. خود عبدیان هم اگر به جای نادری بازی می‌کرد، شاید تفاوت بزرگی ایجاد نمی‌شد!

 استنلی کی‌روش
آمار مهاجم برزیلی سپاهان از زمان حضور در این تیم کاملا نزولی بوده است. او در لیگ هجدهم ۱۶گل زد، در لیگ نوزدهم ۷گل به ثمر رساند و فعلا در نیم‌فصل اول لیگ بیستم موفق به زدن فقط یک گل شده است. اوایل فصل محرم نویدکیا اعتقادی به کی‌روش نداشت اما در ادامه هم که بیشتر به او بازی داد، کی‌روش نتوانست از این فرصت بهره ببرد.

حسین حسینی
اصلا کاری که او امسال کرد، آموزش بدترین نوع استفاده از یک فرصت بود. حسین حسینی در ۲‌ بازی ابتدایی فصل فیکس بود و بعد از شکست استقلال برابر فولاد، جای خودش را به رشید مظاهری داد. ناگهان در بازی با نفت مسجدسلیمان محمود فکری تصمیم گرفت حسینی را به ارنج برگرداند. او هم با یک گل به‌خودی عجیب، طوری کل تیم را به حاشیه برد که هنوز هم تبعاتش ادامه دارد.

وحید فاضلی
از بین مربیانی که در نیم‌فصل اول شغل‌شان را از دست دادند می‌شد به سایر اسامی هم اشاره کرد. علیرضا منصوریان و وحید بیاتلو فقط ۵هفته در تراکتور و ماشین‌سازی فرصت کار پیدا کردند. رحمان رضایی هم اگرچه نتایج خوبی با ذوب‌آهن به‌دست نیاورد اما نوع بازی تیمش مورد استقبال گروهی از منتقدان و هواداران فوتبال قرار گرفت. ماجرای وحید فاضلی اما فرق دارد. او فرصت نسبتا خوبی در نساجی در اختیار داشت، با این حال تیمش نتایج لازم را به‌دست نیاورد و هر چه هم از فصل گذشت دچار افت کیفی شد. فاضلی بعد از جدایی محمود فکری موقعیت استثنایی سرمربیگری در لیگ برتر را به‌دست آورد اما نتوانست از آن بهره ببرد.
برچسب ها: لیگ برتر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها