به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۹ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب : ۲۵۸۸۳۵

انتقاد از تصمیم گیری برای سهام عدالت

انتقاد از تصمیم گیری برای سهام عدالت
گروه اقتصادی: مدیرعامل شرکت تعاونی شماره ۳ شهرستان قم ضمن ارائه توضیحاتی درمورد گزارشی تحت عنوان " حق خود را از سهام عدالت بگیرید!"، از تصمیماتی که برای این سهام گرفته می شود، انتقاد کرد.زهرا جمکران با تاکید بر اینکه شرکت های تعاونی سهام عدالت منحل نشده اند، اظهار کرد: در ماده یک آیین نامه اجرایی آزادسازی سهام عدالت،  تعریف شرکت های تعاونی سهام عدالت و شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت موجود است. در تبصره یک ماده چهاردهم نیز اشاره شده است که سازمان خصوصی سازی باید از محل تسویه سود برای عملکرد سال های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به این شرکت ها حق و حقوق داده باشد که این سازمان این امر را قبول نکرده و تا کنون هم انجام نداده است.وی ادامه داد: در ماده دیگری اشاره شده است که شرکت های تعاونی سهام عدالت علاوه بر کارهای دیگر میتوانند نماینده کارگزاری را بگیرند. شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی که درحال حاضر سهامی عام شده اند، طبق ماده ۳۵ قانون اجرایی توزیع سهام عدالت کشوری و اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی، با شرکت های تعاونی سهام عدالت شهرستانی، تشکیل شدند.
 
مدیرعامل شرکت تعاونی شماره ۳ شهرستان قم با تاکید بر اینکه سهام عدالت در راستای اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی به مردم داده شد اما از اصل خود دور شد، توضیح داد: قرار بود سهام عدالت به نفع مردم باشد اما به طور کلی و مخصوصا در این دولت از هدف خود دور شد.جمکران به برگزاری مجامع شرکت های سرمایه گذاری ایتسانی به صورت الکترونیکی اشاره کرد و گفت: وقتی قرار است کاری برای نخستین بار اجرا شود که در اساسنامه و آیین نامه های اجرایی لحاظ نشده است، باید طبق قانون آن بند و مصوبه را اضافه کنند. باید یک مجمع فوق العاده برگزار و در اساسنامه درج شود. در اساسنامه ذکر شده مجامع به صورت حضوری است و حرفی از مجمع الکترونیکی زده نشده است.وی ادامه داد: میخواهند مردم را نادیده بگیرند. نامه ای زده شده که شورای عالی بورس تصمیم گرفته ریاست مجامع به مدیران کل اقتصاد و دارائی استان ها داده شود و چند دولتی ریاست مجمع را بر عهده بگیرند. درحالی که انتخاب هیات مدیره مجمع فی المجلس انتخاب میشود نه از قبل.مدیرعامل شرکت تعاونی شماره ۳ شهرستان قم ادامه داد: سهام عدالتی که قرار بود روزی به درد مردم بخورد، به ضرر مردم تمام میشود. مسئولان سلیقه ای عمل میکنند و جایی که دلشان میخواهند وارد می شوند. هدف سهام عدالت بهره مندی  دهک های پایین جامعه بود که این اتفاق محقق نشد.
برچسب ها: سهام عدالت
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها