به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۹ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۲۵۸۸۶۲

چند روش گیاهی ساده برای درمان کیست تخمدان

گروه سلامت: یکی از مشکلاتی که متاسفانه این روزها خیلی از خانم ها با آن دست و پنجه نرم می کنند کیست های کوچک و بزرگی است که در تخمدان ایجاد می شوند. کیست ها ممکن است در ابتدا ممکن است کوچک باشند. اما می توانند بزرگ شوند و مشکلات جدی را ایجاد کنند. به همین دلیل بهتر است سریع در جهت درمان و از بین بردن آنها تلاش کنیم.
چند روش گیاهی ساده برای درمان کیست تخمدان
در این مطلب چند روش ساده و در عین حال کاربردی را به شما معرفی خواهیم کرد که به درمان کیست ها کمک زیادی می کند.
 
نوشیدن چای بابونه
بابونه گلی است وحشی که در خیلی از مناطق به صورت خودرو می روید. این گل زیبا خواص فراوان دارد. گل بابونه در داروهای گیاهی به عنوان دارویی اثربخش است. یکی از خواص این گیاه یا گل زیبا از بین بردن میکروب ها و باکتری هاست. در واقع بابونه خاصیت آنتی اکسیدانی و ضدباکتریایی دارد. یکی از روش های ساده برای استفاده از خواص بابونه نوشیدن چای آن است. بابونه را به راحتی می توانید پیدا کنید. در همه عطاری ها بابونه خشک با قیمت مناسبی عرضه می شود. بابونه را دم کنید و به صورت گرم بنوشید. از بین رفتن عوامل بیماری زا به صورت داخلی به از بین بردن کیست ها کمک می کند. تا زمان از بین بردن مشکل خود می توانید روزانه چای بابونه بنوشید. حتی اگر از داروهای شیمیایی استفاده می کنید نوشیدن چای بابونه می تواند روند درمان را سرعت بخشد.
 
چای زنجبیل
دمنوش دیگری که می توانید برای درمان کیست ها بنوشید زنجبیل است. البته چون زنجبیل طعمی تند دارد می توانید در کنار آن از زعفران نیز استفاده کنید. همچنین می توانید آن را به عنوان طعم دهنده در کنار چای استفاده کنید. زنجبیل نیز می تواند عوامل باکتریایی داخلی را به طور کامل پاکسازی کند. عواملی که خود عامل اصلی به وجود آمدن کیست هستند. البته در مصرف زنجبیل زیاده روی نکنید. چرا که زنجبیل طبیعتی بسیار گرم و مرطوب دارد. استفاده کردن از آن را به مقدار کمی در روز محدود کنید.
 
استفاده از گیاه ماریانا
یکی دیگر از گیاهانی که به شما در درمان کیست ها کمک می کند ماریاناست. این گیاه سبز است و فاقد گل می باشد. خشک شده آن را می توانید از عطاری ها خریداری کنید. روش استفاده به این صورت است که برگ های ماریانا را بجوشانید و صاف کنید. هنگامی که جوشانده را صاف کردید در وان بریزید و در آن بنشینید. این روش یکی از سریع ترین راه های درمان گیاهی است که کیست ها را از بین می برد. این روش در زمان های گذشته یکی از بهترین روش ها بوده و در طب سنتی ید طولایی دارد. اگر این روش برای شما سخت است و یا وان برای نشستن ندارید می توانید از شیاف ماریانا استفاده کنید. این شیاف کار را برای شما راحت تر می کند. دیگر نیاز به این مراحل سخت ندارید. آن را در بسته بندی های بهداشتی خریداری کنید و استفاده نمایید.
 
افزایش مصرف سبزیجات
اگر همیشه در برنامه غذایی خود مقداری سبزیجات بخورید از بسیاری از بیماری ها و مشکلات در امان خواهید بود. سبزی خوردن در کنار غذا به شما کمک می کند تا از مشکلاتی مثل کیست تخمدان نیز در امان بمانید. استفاده از سالاد فصل نیز بسیار کارآمد است. در هر فصلی که باشید می توانید سالاد همان فصل را استفاده کنید. سالاد شیرازی که ترکیبی از خیار و گوجه و گاها پیاز است سالادی عالی در فصل تابستان است. سالاد متشکل از کاهو و کلم نیز برای زمستان بسیار راحت و امکان پذیر خواهد بود.
 
کاهش مصرف غذاهای سرخ شده
بهتر است مصرف فست فودها را متوقف کنید. فست فودها برای بدن بسیار مضر است. اگر زیاد فست فود می خورید باید خود را برای مواجه شدن با خیلی از بیماری ها و مشکلات آماده کنید. عادت خوردن غذاهای سرخ شده و فست فود را کنار بگذارید تا همیشه سلامت بمانید. غذاهای سالم و آب پز را با غذاهای سرخ شده جایگزین کنید تا همیشه جوان و سلامت بمانید و بیماری ها به سراغ شما نیایند.
 
وزن اضافی خود را کاهش دهید
اضافه وزن زمینه پیدایش کیست را فراهم می کند. کیست ها در بین افراد چاق و کسانی که اضافه وزن دارند شایع تر هستند. بهتر است برنامه ای برای کاهش وزن خود از بین بردن چربی های اضافی بردارید تا کیست ها از بین بروند. هر چه قدر وزن شما بیشتر شود و چاق تر باشید بیماری ها به شما نزدیک می شوند. با نگاه داشتن وزن خود در اندازه ایده آل خود را از بیماری های مختلف ایمن نگاه دارید.
 
سرکه سیب
یکی از خوراکی های معجزه آسای طبیعی سرکه سیب است. سرکه سیب به قدری پرخاصیت است که فکرش را هم نمی توانید بکنید. سرکه سیب را به راحتی می توانید به عنوان چاشنی به خصوص در کنار سالاد زمستانه یا کاهو بخورید. سرکه سیب رادیکال های آزاد را از بین می برد. همچنین عوامل به وجود آورنده کیست را از داخل بدن پاک سازی می کند. به همین دلیل به شما کمک می کند تا هر چه سریع تر از شر کیست ها راحت شوید. اگر سرکه سیب را در برنامه غذایی خود بگنجانید از بسیاری مشکلات دیگر نیز حتی به جز کیست در امان خواهید بود. سرکه سیب از انباشت چربی ها جلوگیری می کند. به همین دلیل یک خوراکی بسیار عالی برای کبد است.
 
خوراکی های حاوی منیزیم بخورید
 اگر می خواهید سریع تر کیست ها از بین بروند به سراغ خوراکی هایی بروید که منبع منیزیم هستند. در بادام مقدار قابل توجهی منیزیم وجود دارد. بادام خام تهیه کنید و روزانه چند عدد بادام بخورید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها