به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۰۹ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب : ۲۵۸۸۶۹

قیمت گلابی کیلویی ۱۲۵هزار تومان شد!

قیمت گلابی کیلویی ۱۲۵هزار تومان شد!
گروه اقتصادی: گلابی در روزهای پایانی زمستان در برخی مناطق تهران و کرج به کیلویی تا ۱۲۵ هزار تومان رسیده است. میوه‌فروشان نارنگی را هم کیلویی ۶۰ هزار تومان می‌فروشند! علت افزایش قیمت میوه در بازار چیست؟
به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان، گلابی که در میوه فروشی‌ها وجود دارد، وارداتی نیست. افراد برای سوءاستفاده گلابی را به اسم وارداتی می‌فروشند اما واقعیت این است که این میوه خارجی نیست. ممکن است این گلابی قاچاقی وارد شده باشد که چنانچه سازمان تعزیرات متوجه این موضوع شود، واحد صنفی را پلمپ می‌کند.مهر ماه امسال یک مقام رسمی اما واردات غیررسمی گلابی از آمریکا را تائید و در این رابطه گفته بود:«با آن که کشور شرایط تولید گلابی را دارد اما این میوه به طور غیرقانونی از آمریکا وارد کشور می‌شود.»اکبر یاوری معتقد است که گلابی‌های در سطح شهر گلابی سردخانه‌ای هستند که طعم خودش را از دست داده، چرا که فصل گلابی تابستان است. به طور کلی چهار قلم میوه وارداتی داریم. انبه، آناناس، موز و نارگیل میوه‌هایی هستند که از دیگر کشورها تامین می‎‌شود.

چرا نارنگی گران است؟
چرا نارنگی گران است؟ به گفته یاوری، نارنگی‌های شمال کشور تمام شده است. مردم از نارنگی‌های بندری به دلیل سرمازدگی استقبال نکردند، همین دلیلی است که باعث شده نارنگی در بازار گران شود. نارنگی در میادین اصلی میوه کیلویی ۳۵ هزار تومان است که در واحدهای صنفی این میوه با احتساب ۳۵ درصد سود گران‌تر می‌فروشند.

نارنگی را کیلویی ۱۵ هزار تومان به مردم می‌دهیم
آیا برای تامین میوه شب عید ممکن است نارنگی وارد شود؟ عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان به تجارت‌نیوز گفت: در تامین نارنگی شب عید مشکل داریم. نارنگی جزیی از سبد خانوار مردم شده است. برای تامین این میوه به دولت پیشنهاد دادیم که می‌توانیم در بازه زمانی کوتاه نارنگی را از پاکستان وارد کنیم اما دولت به دلیل ارزبری اجازه واردات این میوه را نداد.یاوری اظهار کرد: چنانچه اجازه واردات نارنگی صادر شود، قول می‌دهیم که این میوه را کیلویی ۱۵ هزار تومان به دست مردم برسانیم.
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: میوه قیمت
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها