به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۰ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۲۵۹۰۳۵

۲ فضانورد ناسا امروزبه پیاده‌روی فضایی می‌روند

۲ فضانورد ناسا امروزبه پیاده‌روی فضایی می‌روند
گروه علمی: فضانوردان سازمان فضایی آمریکا (ناسا) امروز - یکشنبه - اولین گام را در جهت افزایش صفحات خورشیدی ایستگاه فضایی بین المللی در یک پیاده روی فضایی ۲ نفره انجام می‌دهند.کیت روبینز و ویکتور گلاور فضانوردان ناسا قصد دارند حدود ساعت ۶ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (آمریکا) برای انجام یک پیاده روی فضایی ۶ و نیم ساعته از ایستگاه بین المللی فضایی که در فاصله حدود ۲۵۰ مایلی بالای سطح زمین واقع شده است، خارج شوند.روبینز و گلاور در این پیاده روی فضایی تدارکات را برای نصب ۶ صفحه خورشیدی جدید آماده می کنند؛ ناسا قصد دارد ارایه این صفحات خورشیدی را از ماه ژوئن (خرداد ۱۴۰۰) توسط کپسول باری اسپیس ایکس به ایستگاه بین المللی فضایی آغاز کند.اندازه این پانل های جدید کمی بیش از نصف اندازه هشت صفحه خورشیدی موجود در ایستگاه بین المللی فضایی به طول ۲۴۰ فوت (۷۳۱.۸۲ متر) است. اما با این وجود پنل های خورشیدی جدید به لطف پیشرفت در فناوری خورشیدی، انرژی بیشتری را ارایه خواهند داد.

ناسا اعلام کرد: آرایه های جدید در مقابل شش مورد از صفحات خورشیدی فعلی در ایستگاه بین المللی فضایی قرار می گیرند و کل برق موجود در ایستگاه فضایی را حدود ۳۴ درصد افزایش می دهند.کنی تاد معاون مدیر برنامه ایستگاه فضایی ناسا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: تقاضای برق این ایستگاه فضایی به دلیل افزایش آزمایشات علمی بر روی این سکوی در حال چرخش در حال افزایش است. طی دو سال گذشته، فضانوردان برای تأمین انرژی بیشتر، باتری های ایستگاه فضایی را به روز کردند.وی افزود: صادقانه بگویم، ما امروز به دنبال نیرویی هستیم که در گذشته حتی رویای آن را هم نمی دیدیم. ما تلاش می کنیم تا آنجا که می توانیم، همه کاربران مختلفی را که وارد این ایستگاه می شوند، جای دهیم.

اولین مأموریت کاملاً خصوصی به ایستگاه فضایی قرار است در ژانویه ۲۰۲۲ از سوی شرکت فضایی Axiom Space مستقر در هوستون و توسط موشک فالکون ۹ شرکت فضایی اسپیس ایکس و کپسول «کرو دراگون» انجام شود.
طبق اعلام ناسا، روبینز و گلاور اصلاحاتی را برای نصب پانل های خورشیدی جدید ایجاد می کنند. این پروژه سومین راهپیمایی فضایی برای هر دو فضانورد خواهد بود. اولین جفت آرایه های خورشیدی در این سکوی در حال چرخش در دسامبر سال ۲۰۰۰ مستقر شدند و بیش از ۲۰ سال است که برق نیروگاه ایستگاه فضایی را تأمین می کنند.مطابق با اعلامیه مطبوعاتی ناسا درباره راهپیمایی فضایی، صفحات خورشیدی فعلی به خوبی کار می کنند، اما همانطور که انتظار می رفت، علایم تخریب را نشان می دهند، زیرا برای یک عمر مفید ۱۵ ساله طراحی شده اند.ناسا بیستمین سال زندگی انسان ها را در ایستگاه فضایی در سال ۲۰۲۰ میلادی رقم زد؛ در آن زمان، ۲۴۲ نفر از ۱۹ کشور از این آزمایشگاه در حال چرخش که میزبان حدود ۳۰۰۰ آزمایش تحقیقاتی بوده، بازدید کرده اند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها