کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در چیزی که به شما ربطی ندارد دخالت نکنید و به حاکمیت عراق احترام بگذارید

​​​​​​​پاسخ تند عراق به اظهارات سفرای ایران و ترکیه در بغداد

11 اسفند 1399 ساعت 0:53

گروه بین‌الملل: در پی نزاع لفظی سفرای آنکارا و تهران در عراق درباره حاکمیت ملی عراق، مقامات این کشور واکنش شدیدی نشان دادند.


 گروه بین‌الملل: وزارت خارجه عراق در واکنش به تنش میان سفرای ایران و ترکیه: نیازی به دفاع دیگر کشورها از حاکمیت عراق نداریم.
سخنگوی وزارت خارجه عراق به تنش میان سفیر ایران و ترکیه در بغداد واکنش نشان داد. او گفت که بحث حاکمیت عراق یک مسأله داخلی است و عراق هیچ نیازی به صدای دیگران برای دفاع از خود ندارد.
محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق هم خطاب به ایران و ترکیه گفت در چیزی که به شما ربطی ندارد دخالت نکنید و به حاکمیت عراق احترام بگذارید. ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق دیروز شنبه ۲۷ فوریه گفته بود که «جمھوری اسلامی حضور هیچگونه نیروی خارجی در عراق و دخالت نظامی را نمی‌پذیرد و نیروهای ترکیه باید از عراق عقب‌نشینی کرده و تهدیدی را متوجه سرزمین عراق نکنند.»
پس از این سخنان، « فاتح یلدیز» سفیر ترکیه در عراق در صفحه توئیتر خود نوشت: «به نظر من سفیر ایران آخرین فردی است که می‌تواند به ترکیه درس احترام به مرزهای عراق را بدهد.»

خبرگزاری آناتولی روز یک‌شنبه ۲۸ فوریه گزارش داد که وزارت خارجه ترکیه سفیر جمهوری اسلامی در آنکارا را به دلیل اظهارات یک دیپلمات ایرانی درباره نقض حاکمیت ملی عراق احضار کرد. این اقدام پس از سخنان سفیر ایران در بغداد در واکنش به حمله ارتش ترکیه به مواضع حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در مناطق مرزی مشترک با عراق انجام شد. ایران نیز متقابلا سفیر ترکیه در تهران را احضار کرد و اظهارات سفیر ترکیه در عراق را "غیرموجه" دانسته است.

 نماینده پارلمان عراق: احزاب سیاسی میدان را برای ترکیه و جمهوری اسلامی باز کرده‌اند
به گزارش بغداد الیوم، "کریم ابو سوده" عضو پارلمان عراق هم گفت که دلیل اصلی بالا گرفتن درگیری لفظی بین سفیران ترکیه و جمهوری اسلامی در بغداد را نزاع‌ها و کشمکش‌های احزاب سیاسی عراق دانست.
وی با اشاره به درگیری لفظی "فاتح ییلدیز" سفیر ترکیه و "ایرج مسجدی" همتای او گفت که هر کس شاهد این مساله باشد گمان می‌کند که این دو سفیر درباره کشورهای خود صحبت می‌کنند!
این نماینده پارلمان عراق خاطر نشان کرد که اختلاف‌های احزاب سیاسی عراق این فرصت را به سایرین داده که درباره امور داخلی عراق اظهار نظر کنند.


کد مطلب: 259079

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/259079/پاسخ-تند-عراق-اظهارات-سفرای-ایران-ترکیه-بغداد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir