به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۱ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب : ۲۵۹۰۹۲

انهدام ۲باند حرفه‌ای با سرقت‌های کلان

انهدام ۲باند حرفه‌ای با سرقت‌های کلان
گروه حوادث: کارآگاهان پلیس تهران دو باند سرقت را که دست به دزدی‌های کلان زده بودند، شناسایی و متلاشی کردند. در اولین پرونده دو سارق اماکن تجاری با 10 میلیارد ریال دزدی به دام افتادند. در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت مغازه‌اش در بیستم بهمن سال گذشته، تحقیقات در این زمینه آغاز شد. شاکی آن‌ زمان توضیح داد فروشگاه لوازم خانگی‌اش واقع در خیابان زمزم مورد دستبرد قرار گرفته و سارقان با تخریب کرکره و قفل در ورودی اموالی را به ارزش حدود دو میلیارد ریال به سرقت برده و دستگاه DVR دوربین مداربسته را نیز برداشته‌اند.در تحقیقات میدانی انجام‌شده مشخص شد یکی از همسایگان در ساعت چهار بامداد سارقان را که سه نفر بودند، مشاهده کرده بود و قصد مداخله داشت اما سارقان پس از تهدید شاهد، اموال مسروقه را با دو دستگاه خودروی تیبا و پژو 405 که شماره پلاک آنها را مخدوش کرده بودند، دزدیدند و متواری شدند.با بررسی مسیر فرار سارقان و انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی و علمی، چهره یکی از آنها به اسم اسکندر که دارای چندین فقره سابقه کیفری است، شناسایی شد.

کارآگاهان با انجام چندین ‌ماه اقدامات پلیسی، مخفیگاه متهم واقع در نعمت‌آباد را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی او را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند. متهم در بازجویی‌های اولیه منکر سرقت بود ولی بعد از مواجهه با مستندات موجود، به ناچار به سرقت از مغازه مال‌باخته اعتراف و اعلام کرد با تشکیل باندی پنج‌نفره با کمک همدستان خود به نام‌های غفور، مهدی، حسن و کرم از مغازه‌ها و اماکن تجاری دزدی می‌کردند و علاوه بر سرقت از فروشگاه لوازم خانگی، یک ‌فقره سرقت مغازه دیگر در خیابان جهموری انجام داده و همچنین در سرقتی دیگر.40 رأس گوسفند را ربوده و اموال مسروقه را به فردی به نام سعید فروخته‌اند.در ادامه یکی دیگر از سارقان به نام مهدی دستگیر و همچنین خریدار اموال مسروقه نیز بازداشت شد. با جمع‌بندی تحقیقات، متهمان صراحتا به سه فقره سرقت مغازه و اماکن تجاری به‌صورت باندی اعتراف کردند و با صدور قرار مجرمیت از سوی مقام قضائی روانه زندان شدند. به گفته سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری متهمان متواری و کشف سرقت‌های احتمالی آنها کماکان ادامه دارد.

در دومین پرونده، باند سارقان منازل شمال تهران با هفت فقره دزدی متلاشی شد. چندی قبل پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل از طریق کلانتری 164 قائم(عج) به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران ارسال شد. شاکی در تحقیقات گفت: دوازدهم دی‌ماه از ساعت 17 تا 20:30 منزل خود را ترک کردم. پس از برگشت متوجه شدم سارق یا سارقان از طریق بالکن اتاق خواب وارد منزلم شده و مقداری طلاجات به ارزش حدود 400 میلیون ریال را به سرقت برده‌اند.
اکیپی از کارآگاهان برای بررسی موضوع به محل سرقت اعزام شدند و با بررسی دوربین‌های محل، تصاویری را از سارقان که سه نفر بودند و با یک دستگاه پژو‌پارس به محل سرقت مراجعه کرده بودند، به ‌دست آوردند. با استعلام به‌عمل‌آمده مشخص شد مالک خودرو فردی به اسم حیدر، اهل یکی از شهرستان‌های غربی کشور است. سپس دستور توقیف خودرو از مرجع قضائی اخذ و در نهایت خودرو توسط مأموران پلیس شهرستان درود توقیف و راننده به اسم حیدر و سرنشین به اسم سیامک دستگیر شدند.

سپس اکیپی از کارآگاهان از تهران به محل دستگیری متهمان اعزام شدند و متهمان را به پایتخت منتقل کردند. متهم سوم به اسم علی نیز دستگیر و با بهره‌گیری از شیوه‌های علمی کشف جرم، محرز شد حیدر در شش فقره سرقت منزل در شمال تهران داشته است.سرهنگ کارآگاه سیدعلی شریفی، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران گفت: با توجه به مستندات به‌دست‌آمده و تحقیقات صورت‌گرفته، متهمان صراحتا به ارتکاب این سرقت‌ها اعتراف کردند و با تلاش کارآگاهان و راهنمایی متهمان، محل‌های سرقت و شاکیان شناسایی شدند. در حال حاضر با تحت‌ نظر ‌بودن متهمان، تحقیقات برای شناسایی سایر سرقت‌های احتمالی و دستگیری خریداران اموال مسروقه ادامه دارد.
مرجع : روزنامه شرق
برچسب ها: سرقت حوادث
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها