به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۱ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۲۵۹۱۱۵
ترامپ:بایدن فاجعه‌بارترین ماه اول هر رئیس جمهوری را داشت

قرار نیست حزب جدیدی در آمریكا راه‌اندازی شود

قرار نیست حزب جدیدی در آمریكا راه‌اندازی شود
گروه بین الملل:  رئیس جمهور سابق آمریکا در اولین حضور عمومی مهم خود از زمان ترک کاخ سفید، در کنفرانس ۲۰۲۱ «اقدام سیاسی محافظه‌کار» در اورلاندو گفت که احتمالا دوباره برای ریاست جمهوری نامزد شود.
 دونالد ترامپ  گفت: جو بایدن (رئیس جمهوری کنونی آمریکا) در انجام شماری از وظایفش به عنوان مدیر اجرایی که قوانین آمریکا را اعمال می‌کند، ناکام مانده است. همین به تنهایی باید دلیل کافی برای دموکرات‌ها باشد تا در انتخابات میان دوره متحمل ضررهای مخرب شوند و چهار سال دیگر هم کاخ سفید را از دست بدهند.رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر به تقلب انتخاباتی اشاره کرد.ترامپ گفت: در واقع، همانطور که شما می‌دانید، آنها کاخ سفید را از دست دادند. چه کسی می‌داند، شاید من حتی تصمیم گرفتم که آنها را برای بار سوم شکست دهم.
دونالد ترامپ در بخشی دیگری از سخنرانی خود در نشست سی‌پک (CPAC) با اظهار تقلب و سوءاستفاده در رای‌گیری پستی خواستار "اصلاحات انتخاباتی" شد و از دیوان عالی آمریکا بابت اینکه "دل و جرات اینکه تصمیم درست اتخاذ کند، ندارد" انتقاد کرد.رئیس جمهوری سابق آمریکا تنها چند هفته پس از خروج از کاخ سفید دوباره در کانون توجه قرار گرفت. او در ابتدای صحبت‌هایش هم خطاب به جمعیت هیجان‌زده پرسید که آیا دلشان برای او تنگ شده است یا خیر و بعد به آنها گفت که "به مبارزه درست در کنار شما" ادامه خواهد داد.او سپس انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه او به فکر جدایی از حزب جمهوری‌خواه و تاسیس یک حزب جدید برای خودش است، رد کرد.
ترامپ با بیان اینکه "قرار نیست حزب جدیدی راه‌اندازی کنم" مدعی شد که این ایده "اخبار جعلی" است. در عوض، ترامپ پیش‌بینی کرد که جمهوری‌خواهان متحد شده و قدرتمندتر از همیشه شوند. ترامپ با تاکید دوباره گفت: ما احزاب جدید راه‌اندازی نمی‌کنیم... ما حزب جمهوری‌خواه را داریم.رئیس پیشین کاخ سفید همچنین طیفی از پیشنهادهای انتخاباتی نظیر محدودسازی رای‌گیری غیابی و تعداد روزهایی که آمریکایی‌ها می‌توانند در رای‌گیری شرکت کنند، مطرح ساخت.به نظر میرسد تاکید سراسری دموکرات‌ها برای ثبت رای‌دهندگان جدید، به ویژه رای‌دهندگان سیاه‌پوست و جوانان و امتناع ترامپ از درخواست از حامیان جمهوری‌خواهش برای رای دادن غیابی، از عواملی باشد که او با اختلاف هفت میلیون رای به جو بایدن باخت.
او در اورلاندوی فلوریدا تاکید کرد که "روز انتخابات" تنها باید یک روز باشد، نه اینکه چندین روز منتهی به روز انتخابات اصلی شود. ترامپ گفت: باید علت مشروعی برای اشخاص، به منظور استفاده از رای‌گیری غیابی وجود داشته باشد.ترامپ همچنین پیشنهاد حذف رای‌گیری پستی را مطرح ساخت که از دیگر عوامل شکست او در نوامبر ۲۰۲۰ بود. او همچنین به الزام رای‌دهندگان برای نشان دادن اوراق هویتی در زمان رای‌دهی حضوری و هماهنگی امضا برای اشخاصی که از رای‌گیری غیابی استفاده می‌کنند، اشاره کرد.  
سخنرانی ترامپ که با کمک استفن میلر، مشاور سابقش طراحی شده بود، در شرایطی انجام شد که حزب جمهوری‌خواه در تدارک تغییر قوانین انتخاباتی و اعمال محدودیت‌های جدید برای رای‌گیری، پس از از دست دادن سنا و کاخ سفید در انتخابات ۲۰۲۰ است.ترامپ همچنین گفت، جمهوری‌خواهان باید با لایحه حقوق رای‌دهی جدید که قوانین رای‌گیری را بازنگری می‌کند و ماده‌ای را تدارک می‌بیند که طبق آن کمیسیون‌های مستقل به جای قانونگذاران ایالتی مناطق کنگره را از نو طراحی می‌کنند، مبارزه کنند. ترامپ گفت: باید جلوی این هیولا را گرفت.
اولین سخنرانی مهم ترامپ از بیست ژانویه، پروتکل استاندارد برای روسای جمهوری پیشین را خدشه‌دار کرد و از شکاف‌های عمیق درون حزب جمهوری‌خواه حکایت داشت. سخنرانی ترامپ در سی‌پک در واقع بازگشت به عرصه سیاسی بود. ترامپ گرچه از برخی جمهوری‌خواهان حامی استیضاح او بابت تحریک شورش علیه کنگره انتقاد کرد، اما گفت ایده تشکیل یک حزب جدید "آرای ما را چند دسته می‌کند."ترامپ گفت: جو بایدن فاجعه‌بارترین ماه اول هر رئیس جمهوری در تاریخ معاصر را داشته است. ترامپ گفت: می‌دانستیم که دولت بایدن بد خواهد بود ولی نمی‌دانستیم که این قدر افراطی خواهد بود. او بدترین رئیس جمهوری آمریکا تا به امروز است.وی با انتقاد از سیاست‌های جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا گفت، او کشور ما را از «اول آمریکا» به «آخر آمریکا» تبدیل کرده است، دولت کنونی با بازگشایی مرزهای کشور به روی مهاجران، به ارزش‌های اساسی ما خیانت می‌کند. بایدن از آموزش به فرزندان مهاجران حمایت می‌کند، اما آموزش فرزندان آمریکا را نادیده می‌گیرد.ترامپ همچنین از جمهوری‌خواهان خواست تا علیه بایدن متحد شوند. او آینده این حزب را در گرو دفاع از منافع اقتصادی آمریکا و ارزش‌های سنتی توصیف کرد. او به ویژه از "جنون جناح چپ" و "حملات سمی آنلاین" انتقاد کرد. در حالی که او از آنچه فرایند انتخاباتی "فاسد" توصیف می‌کرد، انتقاد داشت، برخی از هواداران سی‌پک فریاد "تو بردی! تو بردی!" سر دادند. ترامپ هم در پاسخ گفت: ما بردیم.ترامپ در ادامه صحبت‌هایش به لیست بلندبالایی از جمهوری‌خواهانی اشاره کرد که به پیروزی بایدن اذعان داشتند یا حامی استیضاح او بودند و آنها را "جمهوری‌خواه اسمی" نامید. او گفت: چنانچه جمهوری‌خواهان متحد نمانند، این جمهوری‌خواهان اسمی که ما را احاطه کرده‌اند، حزب جمهوری‌خواه و کارگران آمریکایی و خود کشورمان را نابود خواهند کرد.با اینکه ترامپ به وجود منتقدان جمهوری‌خواه خود اذعان داشت، تاکید کرد که حزب جمهوری‌خواه عمدتا در یک کفه قرار دارد. او گفت: حزب جمهوری‌خواه متحد است. اختلاف تنها میان تعدادی از جمهوری‌خواهان مستقر در واشنگتن دی.سی و دیگر جمهوریخواهان سراسر این کشور است. تلاشی فعال برای انتخاب رهبران جمهوری‌خواه باهوش، سخت و قدرتمند خواهم داشت.
ترامپ در سخنرانی خود تولید واکسن کرونا را از افتخارات خودش ذکر کرد و گفت بر اثر فشار او بوده که سازمان غذا و داروی آمریکا آن را به این سرعت تصویب کرد.
او درباره توافق با ایران نیز گفت: اگر من برنده انتخابات بودم طی یک هفته با ایران به توافق می‌رسیدم.
رئیس جمهوری سابق آمریکا در خاتمه صحبت‌هایش از حضار خواست تا از کمیته اقدام سیاسی او حمایت به عمل آورند. او وعده داد که این کار به جمهوری‌خواهان برای پس گرفتن کاخ سفید کمک کند و آشکارا اشاره کرد که ممکن است او این تلاش را رهبری کند.



 
مرجع : ایسنا
برچسب ها: ترامپ
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها