به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۱ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۲۵۹۱۵۴

فروشنده عتیقه‌های هخامنشیان بازداشت شد

فروشنده عتیقه‌های هخامنشیان بازداشت شد
گروه حوادث: فرمانده مرزبانی استان اردبیل از بازداشت فروشنده عتیقه‌ها و آثار باستانی دوره هخامنشیان توسط مرزبانان هنگ گرمی خبر داد.به گزارش ایلنا، سرهنگ "سیدشاهین اسمعلی" در تشریح این خبر، گفت: در راستای حراست از میراث فرهنگی و ملی و مقابله با قاچاقچیان اشیاء تاریخی، مرزبانان هنگ مرزی گرمی با اشراف اطلاعاتی از فعالیت فردی مبنی بر فروش و قاچاق آثار و اشیاء باستانی مطلع شدند و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.وی افزود: ماموران پس از اطمینان از صحت موضوع، با انجام تحقیقات میدانی مخفیگاه این قاچاقچی  را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده مرزبانی استان اردبیل ادامه داد: مرزبانان پس از تفتیش و بازرسی از محل، موفق شدند ۲ عدد شمشیر، یک عدد چاقوی غلاف دار، یک عدد کوزه سفالی کوچک، ۴ عدد النگوی ، یک عدد نوک تیر کمان، مقادیری سنگ های تزئینی و تسبیح، قطعات کوچک تاریخی و یک عدد قطعه تاریخی میخی شکل را کشف و در این رابطه یک نفر را دستگیر کنند.سرهنگ اسمعلی با بیان اینکه کارشناسان اداره میراث فرهنگی ارزش محموله کشف شده را  ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند، خاطرنشان کرد: کالای مکشوفه به همراه متهم با تشکیل پرونده قضائی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی صلاح شدند. فرمانده مرزبانی استان اردبیل در خاتمه آثار فرهنگی و عتیقه جات را نشانه سبقه تمدن، فرهنگ ایرانی و میراث پیشینیان عنوان کرد و در محافظت از این سرمایه ملی،بر تعامل مردم با ماموران مرزبانی تاکید نمود.
برچسب ها: حوادث ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها