کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۷ خوراکی که اختلالات پوستی را از بین می‌برند

11 اسفند 1399 ساعت 13:28


گروه علمی: اگر مبتلا به بیماری پوستی هستید، چند راهکار ساده وجود دارد که به بهتر شدن وضعیت‌تان کمک می‌کند. عوامل مختلفی می‌توانند منجر به ایجاد بیماری‌های پوستی شوند که به سختی می‌توان ریشه مشکل را تشخیص داد. خوشبختانه، درمان‌های طبیعی بسیاری وجود دارد که می‌تواند به منظور تسکین درد، سوزش، یا خارش و حتی بهبود بسیاری از این اختلالات استفاده شود.در این گزارش درمان خانگی بیماری‌های پوستی را می خوانیم.
 

۱- سرکه سیب
سرکه سیب یک درمان طبیعی معجزه آساست. این ماده می‌تواند التهاب و آکنه را درمان کند و به دلیل خاصیت ضد باکتریایی که دارد، می‌تواند با قارچ‌های پوستی که باعث ایجاد بثورات می‌شوند نیز مبارزه کند.تصور می‌شود که خاصیت سم زدایی و قلیایی کننده سرکه سیب باعث درمان مشکلات پوستی مانند اگزما و پسوریازیس می‌شود. علاوه بر این، می‌تواند به عنوان یک تونر متعادل کننده عالی عمل کند و می‌تواند روی آفتاب سوختگی یا گزش حشرات استفاده شود. ۲۰-۱۵ میلی‌لیتر سرکه سیب را در یک لیوان آب بریزید و دو بار در روز بنوشید. همچنین دو بار در روز با استفاده از پد پنبه‌ای به صورت موضعی سرکه سیب را روی پوست بزنید.

۲- آلوئه ورا
ژل آلوئه ورا به طور گسترده‌ای برای تسکین آفتاب سوختگی و کمک به بهبود زخم‌ها شناخته شده است. به علاوه، آلوئه‌ورا بهترین درمان خانگی بیماری‌های پوستی از جمله خارش و سوزش است، زیرا حاوی گلیکوپروتئین‌هایی است که به شما در کاهش التهاب کمک می‌کند. این برای افرادی که از اگزما رنج می‌برند، یک درمان خانگی ایده آل است. نصف فنجان ژل تازه آلوئه‌ورا را بگیرید و با استفاده از یک پنبه آن را روی پوست بمالید و بگذارید خشک شود. این کار را روزانه ۳ بار تکرار کنید.

۳- روغن نارگیل
روغن نارگیل یک جایگزین طبیعی عالی برای مرطوب کننده و مناسب انواع پوست است! علاوه بر این، روغن نارگیل به دلیل وزن مولکولی کم و نحوه پیوند با پروتئین ها، توانایی نفوذ به عمق پوست را دارد.روغن نارگیل به دلیل خاصیت ضد التهابی بودن، یک درمان خانگی بیماری‌های پوستی برای افرادی است که از پسوریازیس و اگزما رنج می‌برند. این ماده در عین حال پوست را مرطوب نگه می‌دارد و باعث ترمیم سریع‌تر آن می‌شود. روغن نارگیل را دو بار در روز روی ناحیه آسیب دیده بمالید و اجازه دهید جذب شود.

۴- زردچوبه
زردچوبه به دلیل خواص درمانی و فواید بهداشتی در سراسر جهان شناخته شده است. این ماده حاوی آنتی اکسیدان و ترکیبات ضد التهابی است که می‌تواند باعث درخشش پوست شما شود. زردچوبه در عین حال باعث کاهش جای زخم و آکنه می‌شود و می‌تواند به رفع جوش و آکنه کمک کند. مصرف خوراکی زردچوبه برای کنترل پسوریازیس از نظر علمی ثابت شده است. می‌توانید زردچوبه را به عنوان مکمل غذایی به صورت خوراکی مصرف کنید. یا آن را با آب خمیر کنید و برای کاهش التهاب روی پوست بمالید.

۵- آب لیمو
آب لیمو حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با عفونت‌های باکتریایی و التهاب حیاتی موثر است. لیمو با کاهش ترشح چربی و باکتری‌های ایجاد کننده پوست، آکنه را بهبود می‌دهد. علاوه بر این، رنگدانه را که به صورت لکه‌های تیره پدیدار می‌شود، کاهش می‌دهد. بعد از استفاده از مرطوب کننده قبل از خواب آب لیمو به صورت‌تان بمالید. برای کمک و مبارزه با التهاب و کاهش تولید چربی روی پوست، آب لیمو را به رژیم خود اضافه کنید.

۶- عسل
عسل به دلیل خواصی که دارد یک درمان خانگی بیماری‌های پوستی محسوب می‌شود. این ماده به ویژه برای درمان بثورات، سوختگی، زخم و سایر زخم‌ها به دلیل خواص درمانی که دارد، شناخته شده است. علاوه بر این، حاوی آنزیمی است که پراکسید هیدروژن تولید می‌کند.عسل را می توانید به صورت موضعی روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند.

۷- گوجه فرنگی
گوجه فرنگی سرشار از ویتامین A، ویتامین C، لیکوپن و آنتی اکسیدان است. از مزایای گوجه فرنگی برای پوست می‌توان به کاهش خارش، قرمزی غیرمعمول، خشکی و سوزش پوست اشاره کرد. این ماده به دلیل خواصی که دارد درمان ایده آلی برای کسانی است که از اگزما می‌برند.به دلیل لیکوپن همراه با آنتی اکسیدان‌هایی که در گوجه فرنگی وجود دارد، یک ماده عالی برای مبارزه با آکنه است. گوجه فرنگی لایه محافظ پوست و کلاژن را افزایش می‌دهد و به بازسازی سلول‌های پوست کمک می‌کنند. حداقل یک بار در هفته آب گوجه فرنگی بنوشید تا ویتامین C و لیکوپن دریافت کنید. همچنین به مدت ۲۰ دقیقه از گوجه فرنگی به عنوان ماسک صورت استفاده کنید تا آکنه شما را درمان کند.


کد مطلب: 259204

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/259204/۷-خوراکی-اختلالات-پوستی-بین-می-برند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir