کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واکنش پمپئو به تصمیم جو بایدن درباره ایران

11 اسفند 1399 ساعت 13:30


گروه بین‌الملل: وزیر خارجه سابق آمریکا تصمیم دولت جدید این کشور درباره انصارالله و عقب نشینی از تمدید تحریمهای تسلیحاتی ایران را مقدمه‌ای برای بازگشت بایدن به برجام خواند و گفت: توافق هسته‌ای ایران را فاجعه بار بود ما این توافق را کنار گذاشتیم و فشار زیادی را به ایران وارد کردیم، امیدوارم که مردم آمریکا از بایدن درخواست کنند که آنها نیز همین کار را بکنند. 
دولت فعلی آمریکا به دنبال تبدیل یک شریک امنیتی مهم به یک دشمن است
مایک پمپئو در مصاحبه با فاکس نیوز همچنین اظهار داشت: هدف از انتشار گزارش قتل جمال خاشقچی، آسیب رساندن به رابطه با پادشاهی عربستان سعودی از طریق استفاده از اطلاعات به گونه‌ای بود که من زمانی که قبلا مدیر سیا بودم هرگز از چنین اقدامی دفاع نمی‌کردم. بنابراین از این که آنها (دولت بایدن) تصمیم به این کار گرفتند، متاسفم.
دولت فعلی آمریکا به دنبال تبدیل یک شریک امنیتی مهم به دشمن است. دولت فعلی قصد دارد رابطه با ایران را به قیمت نابودی رابطه با پادشاهی عربستان سعودی پیش ببرد و از اطلاعات در آمریکا برای ایجاد این تغییر استفاده کند.
مقامات ایرانی نسبت به تعداد افرادی که عربستان سعودی در طول چهار سال گذشته و نیز هشت سال قبل از آن کشته است، افراد بیشتری را در سراسر جهان به قتل رسانده‌اند.


کد مطلب: 259206

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/259206/واکنش-پمپئو-تصمیم-جو-بایدن-درباره-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir