کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عذرخواهی نخست‌وزیر ژاپن به دلیل یک مهمانی

11 اسفند 1399 ساعت 16:10


گروه بین الملل: مسئول روابط عمومی نخست وزیر ژاپن در پی رسوایی مهمانی پر هزینه‌ای که پسر نخست وزیر در آن دخیل بود، از سمتش استعفا کرد؛ خود نخست وزیر نیز مجبور شد تا از مردم کشورش عذرخواهی کند.
یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن در پارلمان این کشور گفت:‌ من به شدت بابت اوضاع پیش آمده که تضعیف کننده اعتماد مردمی به دولت است، پشیمان هستم. عذرخواهی من را بپذیرید.این اظهار پشیمانی و عذرخواهی از سوی نخست وزیر ژاپن در بحبوحه استعفای ماکیکو یامادا، مسئول روابط عمومی دفتر تخست وزیر ژاپن صورت گرفته که در مهمانی پر هزینه ۷۰ هزار ینی برای هر نفر (۷۰۰ دلار) "سایگو سوگا"، پسر نخست وزیر و سایر اعضای کمپانی فیلمسازی "توهوکوشینشا" شرکت کرده بود. این کمپانی خدمات و سرویس‌های شبکه‌های ماهواره‌ای را ارائه می‌دهد؛ انتشار این خبر باعث شد تا خانم یامادا از سمتش کناره گیری کند.رئیس کمپانی توهوکوشینشا نیز ماه گذشته میلادی از سمتش استعفا کرد.وی پیشتر گفته بود که این مهمانی را یادش نمی‌آید یا درباره آن به او اطلاعی داده نشده بود.خانم یامادا در آن زمان معاون وزیر هماهنگ کننده سیاست گذاری در وزارت ارتباطات و امور داخلی ژاپن بود.اخیرا نیز، رسانه‌های ژاپن گزارش کردند که دست کم ۱۳ مقام از وزارت ارتباطات این کشور "مرامنامه اخلاقی کارمندان دولت" را با شرکت در این مهمانی پرهزینه این شرکت که به پسر نخست وزیر ژاپن تعلق دارد، نقض کرده‌اند؛ مجوزهای این کمپانی فیلمسازی از سوی وزارت ارتباطات ژاپن ارائه می‌شود. بر اساس مرامنامه مذکور، مقام‌های دولتی نباید از سهام داران، امتیاز یا هدیه‌ای دریافت کنند.
کمپانی پسر نخست وزیر ژاپن در دوبله فیلم و شبکه‌های ماهواره‌ای فعالیت دارد و توسط وزارت ارتباطات این کشور اداره می‌شود. بر اساس گزارش رسانه‌های ژاپن، ۳۷ مورد از این نوع نشست‌ها و مهمانی‌ها از سوی این کمپانی برای مقام‌های این وزارت خانه برگزار شده است.کاتسونوبو کاتو، سخنگوی دولت نیز امروز به پارلمان گفت که خانم یامادا کناره‌گیری کرده است. یامادا دو هفته بود که بابت بیماری در بیمارستان بستری بود و نمی‌توانست به وظایفش برسد و سوگا استعفای وی را پذیرفت. جزئیات مربوط به بیماری این زن اعلام نشده است.
نارضایتی مردمی از دولت سوگا در بحبوحه این رسوایی‌ها و در حالی شدت گرفته که ژاپن با وجود پاندمی کرونا در آستانه میزبانی برگزاری بازی‌های المپیک توکیو قرار دارد.

 


کد مطلب: 259243

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/259243/عذرخواهی-نخست-وزیر-ژاپن-دلیل-یک-مهمانی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir