به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب : ۲۵۹۳۰۷

اروپا چهار مقام عالی‌رتبه روسیه را تحریم کرد

اروپا چهار مقام عالی‌رتبه روسیه را  تحریم کرد
گروه بین الملل: اتحادیه اروپا چهار مقام عالی‌رتبه روسیه را به دلیل مشارکت در روند قضایی منجر به محکومیت الکسی ناوالنی و سرکوب معترضان هوادار وی، تحریم کرد.
 الکساندر کالاشنیکوف، مدیر سازمان زندان‌ها، الکساندر بستریکین، مسئول کمیته تحقیقات، ایگور کراسنوف، دادستان عمومی و ویکتور زولوتوف، رئیس گارد ملی روسیه، چهار مقامی هستند که نامشان در لیست سیاه سفر به اتحادیه اروپا ثبت شده و از این پس حق ورود به خاک هیچیک از ۲۷ کشور عضو را ندارند.
الکساندر گرونچکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به این خبر اعلام کرد که مسکو طبیعتا به این اقدام واکنش متناسب نشان خواهد داد.گرونچکو گفت: «اتحادیه اروپا حرکت بر یک مبنای غیرقانونی را ادامه می‌دهد و شرایط به یک بن‌بست کامل رسیده است.»اتحادیه اروپا پیش از این و در پی مسمومیت شدید الکسی ناوالنی، ۶ مقام روس از جمله چند نفر از نزدیکان ولادیمیر پوتین را تحریم کرده بودند.الکسی ناوالنی از اواسط ماه ژانویه، زمانی که پس از چند ماه بستری در آلمان در پی مسمومیت به روسیه بازگشت در فرودگاه مسکو بازداشت شد. یک دادگاه کیفری در مسکو حبس تعلیقی ناوالنی را به جرم نقض شرایط آزادی مشروط در پرونده‌ فسادی که مربوط به سال ۲۰۱۴ بود، اجرایی کرد. دیوان حقوق بشر اروپا محکومیت الکسی ناوالنی در سال ۲۰۱۴ را سیاسی ارزیابی کرده و خواهان رسیدگی مجدد به این پرونده از سوی محاکم روسیه شده بود.الکسی ناوالنی  برای گذراندن دو سال و نیم حبس به زندانی در ۲۰۰ کیلومتری شرق مسکو منتقل شد.
ناظران حقوق بشر در روسیه می‌گویند در جریان تظاهرات هواداران الکسی ناوالنی نزدیک به ۱۱ هزار نفر بازداشت شدند. عمده این افراد به پرداخت جزای نقدی و زندان‌های کوتاه مدت محکوم شده اند.همزمان با وضع تحریم‌های جدید از سوی اتحادیه اروپا، دو گزارشگر مستقل سازمان ملل متحد خواستار انجام تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره مسمومیت وی شدند. کشورهای اروپایی و ایالات متحده می‌گویند وی با عامل اعصاب نوچوویک مسموم شده بود.


 
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها