به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب : ۲۵۹۳۴۴

ویروس کرونا دانشجویان ژاپن را شکست داد

ویروس کرونا دانشجویان ژاپن را شکست داد
گروه علمی: آمارها نشان می‌دهند که شیوع کرونا سبب شده تعداد زیادی از دانشجویان ژاپنی از ادامه تحصیل منصرف شوند.به گزارش ایسنا، وزارت آموزش ژاپن اعلام کرد که به دلیل تاثیرات مخرب ناشی از شیوع "کووید-۱۹"، بیش از ۱۳۰۰ دانشجوی ژاپنی از ماه آوریل سال گذشته تاکنون از ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی این کشور منصرف شده‌اند.در این راستا،‌برخی از دانشجویان به هنگام مراجعه به مراکز مشاوره گفته‌اند که قادر به پرداخت شهریه دانشگاه نیستند و برخی دیگر گفته‌اند که احساس تنهایی می‌کنند. چراکه از طریق کلاس‌های آنلاین با دیگر دانشجویان ارتباط برقرار نمی‌کنند و نمی‌توانند با همکلاسی‌های خود دوست شوند. در نتیجه،‌ کارشناسان آموزش ژاپن خواستار ارائه پشتیبانی متناسب با شرایط تک تک دانشجویان شده‌اند.
 
از دلایل انصراف این ۱۳۶۷ دانشجو از دانشگاه‌های دولتی، خصوصی،‌کالج‌ها و موسسات آموزش عالی مشکلات اقتصادی، دشواری سازگاری با شرایط دانشگاه و از بین رفتن انگیزه تحصیل در دانشجویان بوده است. حدود یک سوم از این دانشجویان در سال اول،‌ترک تحصیل کردند.در ماه مه گذشته، یک شرکت خدمات پشتیبانی در توکیو به نام " JAIC Co"، ارائه مشاوره به دانشجویان را آغاز کرد تا آنهایی که قصد ترک تحصیل دارند را منصرف کند."توموهیرو کوکوبو" مدیر این سرویس گفت: ما به ۲۰۰۰ دانشجویی که از تحصیل بازمانده‌اند و در جست‌وجوی کار هستند، کمک کرده‌ایم.وی ادامه داد: باید با این دانشجویان صحبت شود تا به راحتی تصمیم به ترک تحصیل نگیرند. اگر جایی برای شنیدن حرف آنها وجود داشته باشد، ممکن است نتیجه متفاوتی رقم بخورد."شیگرو یاماموتو" از اساتید دانشگاه تایسو گفت: در شرایط فعلی و برگزاری کلاس‌ها به صورت آنلاین، دانشجویان احساس تنهایی، پوچی، اضطراب و نارضایتی می‌کنند.
برچسب ها: ویروس کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها