به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۲۵۹۳۹۱

حقیقت زندگی (درس شانزدهم: میون‌بر)

حقیقت زندگی (درس شانزدهم: میون‌بر)
درسهای رزی (شناخت هویت شخصی)
 
ROSI : Recognition of self-identity
درس شانزدهم: میون بر
در علم شیمی یه اصطلاح وجود داره به نام کاتالیزور و کاربردش اینه که یک فرآیند شیمیایی رو تسریع میکنه و سرعت فرآیند رو افزایش میده.
به نظر بسیار جذاب میرسه که آدمها بتونن از کاتالیزور استفاده کنن برای زودتر رسیدن به اهدافشون و یا دونستن و پی بردن به مطلبی، بدون این که زحمت زیادی براش کشیده باشن.
مثل یه راه میون بر که با استفاده از اون، در مدت زمان کمتری میشه به مقصد رسید.
اگه درست به اطرافتون نگاه کنین و کمی زاویه دیدتون رو تغییر بدین، متوجه میشین، بعضی از آدمها در زندگی خودشون همیشه به دنبال میون بر هستن و متاسفانه تعدادشون هم کم نیست .
در فضای مجازی هم تبلیغات خیلی زیادی روی این میون برها میشه، فال گیری، دعا نویسی، باز کردن سرکتاب، استفاده از موکل، ارتباط با دنیاهای دیگه، اعداد تسلا، طلسم، باطل سحر، جادوگری، زبان بند و تعداد بیشمار دیگه ای از این دست واژه ها. اگه شما کمی مشکل داشته باشین و در وضعیت روحی مناسبی هم نباشین، استفاده از این میون‌برها رو انتخاب میکنین.
اما حقیقت این ماجراها چیز دیگریست. کسانی که مدعی ارائه این نوع خدمات هستن، برای کسب این مهارتها چه تلاشی کردن غیر از سواستفاده از مشکلات دیگران؟
اگه واقعا کسانی هستن که به همین راحتی و با دریافت مبلغی پول میتونن مثلا آینده شما رو پیش بینی کنن، چرا نمیتونن با استفاده از همین مهارت خودشون، به بشریت خدمت کنن؟ و چرا آدمهای باهوش و حتی تحصیل کرده و باتجربه هم گاهی از این جور میون‌برها استفاده میکنن؟
قبلا اشاره کرده بودیم که کار ذهن انسان خیانت به صاحبش و فریب اون هست و در این گونه موقعیت‌ها با فریب صاحبش به هدف درد و رنج نکشیدن، اون رو مجبور به استفاده از این میون‌برها میکنه و متاسفانه در اکثر موارد با پیشنهاد یکی از کسانی که بهشون اعتماد داره یا برخوردن به یه تبلیغ معمولی، استفاده از این میون برها رو انتخاب میکنه.
اتفاقی که اینجا میفته اینه که، شخص راه میون بر رو جایگزین تلاش میکنه و میبینین که حرفهای یه فالگیر رو باور میکنه و در جهت اون قدم  برمیداره.
حقیقت اینه که طبیعت اشتباه نمیکنه و اصلا احتیاجی به این موارد نداره، از یه دونه گندم کاشته شده، چیزی جز گندم سر از خاک بیرون نمیاره، چطور میشه که یه انسان باور کنه که ممکنه از دونه گندم چیز دیگه ای بیرون بیاد.
شما خودتون به راحتی با مرور کارها و تصمیمات غلط و درست خودتون، مقدار تلاشی که کردین، هدف‌هایی که برای خودتون تعیین کردین، اشتباهاتی که مرتکب شدین و موفقیت‌هایی که به دست آوردین و نهایتا پذیرش همه اینها، پیش‌بینی کنین که چه آینده‌ای در انتظارتون هست.
اما به راحتی ممکنه در دام فریب ذهن خودتون بیفتین و یکی از این میون‌برها رو برای حل مشکلاتتون انتخاب کنین.
رسیدن به اهداف و حل مشکلات راهی جز تلاش، صبر، مطالعه، ورزش، مراقبه و پاکسازی نداره.
میون‌برها فریبهای ذهنی هستن و آدمهایی هم هستن که از این فریب استفاده کنن.
به خاطر داشته باشید که طبیعت اشتباه نمیکنه و شما هم جزئی از این طبیعت هستین.
به قول حافظ
جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه
چون ندیدند حقیقت، ره افسانه زدند.
 
تا همیشه با حقیقت زندگی

http://www.instagram.com/rosi.group

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها