به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۲۵۹۳۹۶

9 استراتژی موثر برای حفظ کارکنان

گروه کسب و کار: کارمندان یک شرکت برای موفقیت آن بسیار مهم هستند. نرخ گردش مالی بالا می‌تواند بر یک شرکت و توانایی آن در رسیدن به اهداف فروش تأثیر بگذارد. تدوین یک استراتژی موثر در حفظ و نگهداری کارمندان می‌تواند به شما در بهبود میزان رضایتمندی کارکنان و در نهایت، کاهش نرخ گردش مالی کمک کند.
استراتژی حفظ کارکنان چیست؟
استراتژی حفظ کارمندان طرحی است که شرکت‌ها برای کاهش نرخ گردش کارمندان ایجاد می‌کند. این استراتژی شامل سیاست‌ها و برنامه‌های شرکت است که سازمان‌ها را به یک کارفرمای جذاب تر تبدیل می‌کند، که به آنها امکان جذب و حفظ کارکنان واجد شرایط را می‌دهد. استراتژی‌های شما باید بر اساس نیازهای خاص کارمندان باشد. به عنوان مثال برخی از کارمندان ممکن است مزایای کلوپ بهداشتی و سرمایه گذاری را ترجیح دهند در حالی که سایر کارمندان پوشش بهداشتی ارزان قیمت را ترجیح می‌دهند.



چرا یک استراتژی حفظ کارمند ایجاد می‌شود؟
نرخ گردش مالی بالا پایین، میتواند ناخوشایند باشد و برای موفقیت کلی یک شرکت مضر باشد. تعدیل مداوم کارمندان، شرکت را مجبور به توزیع مجدد منابع برای جذب، استخدام و آموزش کارمندان جدید می‌کند. یک استراتژی ماندگاری می‌تواند نرخ رضایت کلی کارکنان را بهبود بخشد، در عین حال کارکنان را ترغیب می‌کند تا روی موفقیت شرکت تمرکز کنند.

9 استراتژی موثر برای حفظ کارکنان
این نه استراتژی موثر در حفظ کارکنان را در مجموعه خود اجرا کنید:
1- بر روند استخدام تمرکز کنید
2- حقوق و مزایای رقابتی ارائه دهید
3- مشوق‌های اضافی ارائه دهید
4- مدیران / رهبران موثر را آموزش دهید
5- فرهنگ ارتباط آزاد را تشویق کنید
6- ایجاد اهداف مشخص کار
7- بفهمید چه چیزی باعث می‌شود کارمندان ترک کنند یا بمانند
8- روابط کاری حرفه‌ای را تشویق کنید
9- برای تعادل کار/ زندگی ارزش قائل شوید
 
1- بر روند استخدام تمرکز کنید
در وهله اول انتخاب نامزد مناسب برای این موقعیت بسیار مهم می‌باشد. اگر یک کارمند برای نقش خود مناسب نباشد، بدون توجه به سایر استراتژی‌ها، احتمالاً در نهایت شرکت را ترک خواهد کرد. با ایجاد شرح شغلی که واجد شرایط، مهارت‌ها و تجربه موقعیت مورد انتظار را به وضوح توصیف می‌کند ، بر روند استخدام تمرکز کنید. استخدام موثر به ویژه در سطح مدیریت بسیار مهم است. کارمندان سطح پایین وقتی از رهبری راضی نباشند ، سازمان را ترک می‌کنند. در گروه مکعب به خوبی این موضوع رعایت شده که ماه یحصل آن باعث به وجود آمدن جو صمیمی و البته پشت کار وخلاقیت بالای کارمندان شده است.



2- پیشنهاد یک حقوق رقابتی (و مزایا)
یکی از رایج‌ترین دلایل انتخاب کارمند برای خروج از شرکت این است که احساس نمی‌کنند ارزش آنها به طور مناسب جبران می‌شود. برای درک میانگین حقوق و دستمزد موقعیت مورد نظر و اطمینان از اینکه در این محدوده هستید، مزایا همچنین بخش مهمی از بخش جبران خسارت می‌باشد و می‌تواند راهی عالی برای جبران حقوق رقابتی باشد. کارمندان برای بیمه، حساب بازنشستگی، کمک هزینه تلفن همراه و عضویت در باشگاه‌های ورزشی یا کلوپ‌های بهداشتی ارزش قائل هستند و اغلب آن را به عنوان بخشی از کل بسته حمایتی خود در نظر می‌گیرند.

3- مشوق‌های اضافی ارائه دهید
ارائه مشوق‌های اضافی می‌تواند راهی عالی برای نشان دادن ارزش کارمندان برای شما باشد. سرمایه گذاری در موفقیت حرفه‌ای کارمندان خود با فرصت‌های توسعه حرفه‌ای نه تنها مهارت کارکنان را در ارتباط با شرکت افزایش می‌دهد، بلکه ارزش اضافی کارمندان را نیز برای آنها فراهم می‌کند. ارائه فرصت برای پیشرفت حرفه‌ای همچنین به کارمند کمک می‌کند آینده‌ای روشن با گردش مالی بالا را در شرکت به وجود خواهد آورد.



4- مدیران / رهبران موثر را آموزش دهید
کارمندان بیشتر هفته کار خود را صرف تعامل با مدیریت می‌کنند. اگر آنها تجربه بدی داشته باشند یا احساس نکنند مدیریت واضح و موثری را دریافت می‌کنند ، احتمال ترک شرکت بیشتر خواهد شد. تمرکز خود را بر مدیریت آموزش با تأکید بر مهارت در رهبری، ارتباطات و کار گروهی بگذارید.

5- فرهنگ ارتباط آزاد را تشویق کنید
در حالی که همیشه نمی‌توان از مشکلات موجود در یک سازمان جلوگیری کرد، اما فرآیندی است که شرکت در پاسخ به آنها بیشترین اهمیت را دارد. وقتی کارمندان می‌توانند به طور آشکار با مدیریت ارتباط برقرار کنند و در مورد مشکلات یا نگرانی‌های خود بحث کنند، میزان رضایت قطعا بیشتر است. فرهنگ ارتباطات آزاد همچنین می‌تواند اعتماد را در بین مدیریت سطح متوسط ​​و بالاتر ترغیب کند. با استقبال از درخواست کارمندان فرهنگ ارتباط آزاد را ایجاد کنید و متوجه خواهید شد که آنها برای شرکت و جایگاه خود در این زمینه ارزش بیشتری قائل هستند.



6- ایجاد اهداف مشخص کار
همانطور که برای کارمندان مهم است که فرصت به اشتراک گذاشتن نگرانی‌های خود را داشته باشند، کارمندان همچنین می‌خواهند بدانند که چگونه در حرفه خود کار می‌کنند. وقتی کارمندان وظایف خود یا نحوه عملکردشان را کاملاً نمی‌فهمند ، روحیه کارکنان کاهش می‌یابد. تعیین اهداف و اهداف روشن و بحث منظم درباره پیشرفت در جهت رسیدن به این اهداف، انگیزه‌ای نخواهد داشت، اما همچنین انتظارات شفافی به آنها می‌دهد و به آنها کمک می‌کند تا نقش خود را در سازمان بهتر درک کنند. بررسی‌های سالانه می‌توانند محیط مورد نیاز برای بحث در مورد اهداف نقش، پیشرفت و ارزیابی کلی را فراهم کنند.

7- علت آنچه کارمندان کار راترک میکنند
دلیل ترک کارمندان بخش مهمی در کاهش نرخ ماندگاری است. مصاحبه‌های خروج به شرکت‌ها این فرصت را می‌دهد تا عوامل محرکه تصمیم کارمند برای ترک شرکت را بهتر درک کنند. ارتباط باز را تشویق کنید و از رایج‌ترین دلایل ترک یادداشت کنید. همچنین در نظر گرفتن دلیل اقامت کارمندان فعلی شما می‌تواند مفید باشد. در روشی مشابه مصاحبه خروج، با کارمندان فعلی در مورد چیزهایی که بیشترین لذت را دارند و مواردی که احساس می‌کنند در مورد شرکت بهبود می‌یابند راجع به آنها صحبت کنید این می‌تواند به شما کمک کند تا فرهنگ شرکت را به طور کلی درک کنید.



8- روابط کار حرفه‌ای را تشویق کنید
کارکنانی که با یک شرکت درگیر هستند تمایل دارند بیشتر با اهداف آن ارتباط برقرار کنند. از طریق سفرها و حوادث کارمندان، روابط کاری را در بین کارمندان تشویق و توسعه دهید. حتی توسعه تیم‌های ورزشی تحت حمایت شرکت یا رویدادهای داوطلبانه می‌تواند راهی عالی برای تشویق احساس جامعه در شرکت شما باشد.

9- برای تعادل کار / زندگی ارزش قائل شوید
کارکنانی که احساس می‌کنند خواسته‌های شغلشان بر زندگی شخصی آنها تأثیر می‌گذارد، احتمالاً شغل جایگزین پیدا می‌کنند. فرصت دادن گاه به گاه کارمندان در خانه برای کار و سخت‌گیری کمتر با ساعت کار می‌تواند باعث بهبود میزان رضایت کارکنان شود. شخص مدیر بهتر است که از تماس یا ارسال ایمیل با کارمندان در عصرها، آخر هفته‌ها یا زمان تعطیلات خودداری کند مسئولیت‌های مورد انتظار هر کارمند را به طور منظم ارزیابی کنید و نحوه مدیریت این حجم از کار را در نظر بگیرید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها