به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۲۵۹۴۱۷
بی‌تفاوتی مسئولان نسبت به وضعیت مردم ادامه دارد

با این شرایط مردم انگیزه رای دادن ندارند

با این شرایط مردم انگیزه رای دادن ندارند
گروه سیاسی: هر چقدر به زمان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در خرداد ۱۴۰۰ نزدیک‌تر می‌شویم، دغدغه‌های نگران‌کننده بابت نوع تعیین صلاحیت‌ها در فضای سیاسی کشور بیشتر شنیده می‌شود. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان مشارکت بیشتر در سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری می‌تواند در گذر از دشواری‌های فعلی کشور نقش بسزایی داشته باشد.
یك نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در این‌ باره اظهار کرد: مردم این روزها فشارهای زیادی متحمل می‌شوند و روزبه‌روز بیشتر به مشکل برمی‌خورند. با این اوصاف طبیعی است انگیزه‌ای برای رأی دادن پیدا نکنند. در چنین شرایطی تغییر رویه آقایان در شورای نگهبان بیش از پیش ضرورت دارد چراکه رد صلاحیت‌های فله‌ای اوضاع را سخت‌تر و کشور را وارد بحران‌های هزینه‌سازی خواهد کرد.
 محمد اشرفی اصفهانی گفت: البته بنده امید زیادی به شورای نگهبان ندارم و می‌دانم آنها همچنان با اصرار بر نظارت استصوابی مسیر را فقط برای یک سلیقه سیاسی هموار خواهند کرد که این رویه، با توجه به وضعیتی که در مملکت حاکم است، خطرات زیادی در پی خواهد داشت. نکته تاسف‌برانگیز این است که آقایان خودشان را به خواب زده‌اند و نسبت به وضعیت فعلی بی‌تفاوت هستند.او اضافه کرد: ما برای برگزاری انتخاباتی آماده می‌شویم که نسبت به چند انتخاباتی که در گذشته انجام شده است، اهمیت فوق‌العاده بیشتری دارد. نظام امروز به اثبات مشروعیت و قوت خود احتیاج دارد و فقط در انتخاباتی با مشارکت بالا می‌توانیم چنین ادعایی داشته باشیم. در واقع دشمنان با انتخابات سرد به این مساله پی می‌برند که مردم از حاکمیت ناامید شده‌اند.
این فعال سیاسی در این باره توضیح داد: آقایانی که در شورای نگهبان مسئولیت دارند شرایط را در نظر بگیرند و به جای اینکه از روز ثبت‌نام تا بعد از انتخابات از ابزار استصواب برای رد سلیقه‌ای خاص بهره ببرند، با تایید نامزدهای همه گروه‌ها به مردم این پیام را بدهند که رأی و نظر آنها اهمیت دارد. هر تصمیمی غیر از این باعث می‌شود مشکلات ریز و درشت همچنان پابرجا بمانند.محمد اشرفی اصفهانی در پایان گفت‌: مردم مأیوس و دلسرد هستند که این موضوع باید دغدغه جدی تصمیم‌گیران باشد.


 
برچسب ها: انتخابات
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها