به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - ۲۱:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب : ۲۵۹۴۶۰

درخواست آمریكا برای خاتمه جنگ در یمن

درخواست آمریكا برای خاتمه جنگ در یمن
گروه بین الملل: وزیر خارجه آمریکا از عربستان خواست که به جنگ داخلی یمن پایان دهد و به حوثی‌ها هم  پیام داد که در جهت کاستن از درگیری‌ها حرکت کنند. در یمن بحران انسانی بسیار وخیمی پدید آمده که جز با یاری‌های بین‌المللی قابل حل نیست.  
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، گفت که عربستان و دولت رسمی یمن مصمم هستند که به جنگ داخلی در این کشور پایان دهند.
بلینکن در کنفرانس سازمان ملل برای گردآوری کمک‌های انسانی برای یمن گفت: «سران عربستان و دولت جمهوری یمن مصمم هستند که راه‌حلی برای کشکمش پیدا کنند. از حوثیان می‌خواهیم که آنها هم این تعهد را قبول کنند. نخستین گام ضروری این است که آنها به حملات خود به مأرب پایان دهند.»هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان، اطمینان داده است که آلمان برای یاری به یمن آماده است.
به گفته سازمان ملل متحد یمن به علت جنگ داخلی طولانی و پرخشونت در فاجعه انسانی کم‌مانندی گرفتار شده است. میلیون‌ها نفر از جمعیت این کشور کوچک، که میان دو جبهه‌متخاصم گرفتار شده‌اند، از فقر و گرسنگی رنج می‌برند.در کنفرانسی مجازی که سازمان ملل برگزار کرد گفته شد که به حدود ۸۵ / ۳ میلیارد دلار برای رفع فاجعه انسانی یمن نیاز هست؛ اما در کنفرانس اعلام شد که تاکنون تنها یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار، یعنی کمتر از نیمی از مبلغ مورد نیاز تأمین شده است.آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، از این که مبلغی چنین اندک فراهم آمده، اظهار دلسردی کرد.
او گفت که به خاطر کاهش یاری‌های مالی، بسیاری از بنیادهای کمک‌رسانی کار خود را کاهش داده یا یکسره متوقف کرده‌اند.در جریان جنگ ۷ ساله یمن میلیون‌ها نفر آواره شده و حدود ۱۳۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند

 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها