به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : ۲۵۹۴۶۴

فرستادن پیام موشکی در عراق ممنوع است

فرستادن پیام موشکی در عراق ممنوع است
گروه بین الملل: نخست‌وزیر عراق، گفت که دولتش به کسی اجازه نمی‌دهد در خاک عراق «پیام موشکی یا تروریستی» بفرستد.
مصطفی الکاظمی گفت: «استفاده از قلمرو عراق برای رساندن پیام‌های سیاسی فقط زمانی مجاز است که از طریق کانال‌های دیپلماتیک و روش‌های سیاسی ارسال شود.»
او افزود که «ما پیام موشکی یا تروریستی را مجاز نمی‌دانیم و هیچ کشوری حق ندارد به هزینه امنیت و ثبات مردم ما به دیگران پیام بدهد.»منطقه سبز بغداد محل استقرار سفارتخانه‌های خارجی و مراکز دولتی عراق است و مرتبا هدف حملات راکتی گروه‌های شبه نظامی قرار می‌گیرد که به گفته آمریکا و عراق، از سوی ایران پشتیبانی می‌شوند.بیشتر حملات راکتی به این منطقه تلفاتی ندارند ولی حمله چهارم اسفند سومین مورد ظرف یک هفته بود که محل‌ استقرار نیروهای آمریکایی، دیپلمات‌ها یا پیمانکاران را هدف قرار می‌داد.
در حمله‌ای پیش از آن که شامگاه دوشنبه، ۲۷ بهمن رخ داد، شلیک سه راکت به اطراف فرودگاه بین‌المللی اربیل در نزدیکی محل استقرار نیروهای آمریکایی در شمال عراق دست‌کم ۸ مجروح و یک کشته بر جای گذاشت.مسئولیت آن حمله را یک گروه کمتر شناخته شده شیعه که خود را «اولیاء دم» می‌نامد، بر عهده گرفته و قول تکرار این حملات را داد.

 
برچسب ها: عراق
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها