به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب : ۲۵۹۴۹۵

گرمخانه‌ها پایش سلامت ندارند

گرمخانه‌ها پایش سلامت ندارند
گروه جامعه: مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: بر اساس اطلاعات موجود تنها ۶۰ تا ۸۰ درصد زنان و مردان مراجعه کننده به گرمخانه های شهرداری تهران اعتیاد دارند و مابقی آنها تنها به علت بی سرپناهی به آنجا مراجعه می کنند. این در حالیست که پایش سلامتی هم در گرمخانه ها صورت نمی گیرد و اطلاعات فقط بر اساس خوداظهاری هاست.به گزارش ایلنا، سید مالک حسینی با بیان اینکه امسال در گرمخانه ها کرونای فراگیر نداشتیم، گفت: امسال با یک برنامه ریزی مناسب از نظر بهداشتی کرونا کنترل شد. بعد از شیوع کرونا در گرمخانه ها ماسک توزیع شد و روزانه ۳ مرتبه سطوح ضدعفونی می شود.حسینی با بیان اینکه همه زنان و مردان مراجعه کننده به گرمخانه اعتیاد ندارند، عنوان کرد: ۶۰ درصد از زنان و حدود ۸۰ درصد مردان مراجعه کننده به گرمخانه ها  اعتیاد دارند.

او تعداد گرمخانه های تهران را ۲۰ باب عنوان کرد و گفت:  از این میزان ۴ باب برای زنان و ۱۶باب برای مردان است. طی ۲ سال گذشته به هیچ عنوان با مشکل کمبود فضا مواجه نبودیم و ۲۰ درصد ظرفیت خالی نیز داشتیم.
حسینی درباره برنامه پایش بیماری در گرمخانه ها گفت: امکان پایش در گرمخانه ها وجود ندارد، پرونده های مددکاری براساس خوداظهاری آن ها تنظیم می شود. اگر موردی مشاهده شود ویا دراظهارات مشخص شود بیماری خاصی وجود دارد از اورژانس کمک می خواهیم و یا به پزشکان گرمخانه که به صورت دوره ای با مراکز کارمی کنند، ارجاع می دهیم.

او از اجرای طرح پایش سلامت زنان در مرکز شوش خبر داد و گفت: این ساختمان مشترکا کاربری مددسرا و مرکزجامع کاهش آسیب زنان را دارد و بعضا در این مرکز پایش سلامت انجام می شود. اما مساله این است که امکان اجرای مستمر این پایش وجود ندارد و مراجعان حضور مداوم در گرمخانه ها ندارند.مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در اداره گرمخانه ها شعار این است که کسی در تهران از بی سر پناهی درمعرض خطر جانی قرار نگیرد، چه از حیث سرما و چه از حیث تغذیه و مسائلی از این دست. یعنی درواقع کسی را نداشتن و بدون پشتوانه بودن را در تهران احساس نکند. در حال حاضر نیزهر فردی داوطلب حضور در گرمخانه ها باشد بدون محدودیت می تواند در آنجا بماند،  گرمخانه ها شبانه روزی شده است و سه وعده خدمات تغذیه ای و پوشاک ارائه می شود.

او همچنین از اجرای طرح بهداشت و درمان در غالب کمک خیرین خبرداد و گفت: مشکلات دهان و دندان یکی از مشکلات زنان معتاد است. با توجه به اینکه زیبایی برای زنان مهم است، شهرداری تهران از طریق خیرین کارهای درمانی  آنها را پیگیری می کند.بر اساس گزارش سایت شهر، او درباره مشاهداتش از احوالات مراجعه کنندگان به گرمخانه ها توضیح داد: بیش از ۴۰ درصد زنانی که در گرمخانه ها حضور دارند اصلا اعتیاد ندارند و خیلی ازآن ها انسان های شریفی هستند که بی سرپناه مانده اند. به طورمثال اگر کسی خانواده نداشته باشد و یا فرض بر این باشد که با همسرش مشکلی پیدا کند و اصالتا تهرانی نباشد این فرد اگر شب بیرون بماند، بی خانمان تلقی می شود. این فرد یک شب بدون سرپناه بماند با مشکلات بسیاری روبه رو می شود. ما از این دست افراد، تعداد قابل ملاحظه ای داریم کسانی که آبرودارهستند و بنا بر جبر زمانه بی خانمان شدند. لذا اینگونه تصور نکنیم افرادی که وارد گرمخانه ها می شوند بزهکار هستند.
برچسب ها: اعتیاد گرمخانه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها