به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۳ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۲۵۹۵۳۳

کمیک کان برای دومین سال پیاپی مجازی شد

کمیک کان برای دومین سال پیاپی مجازی شد
گروه فرهنگی: به دلیل تداوم شیوع کرونا، رویداد «کمیک کان» سن‌دیگو امسال نیز مثل سال گذشته به صورت مجازی برگزار می‌شود. متولیان همایش سالانه کمیک کان سن‌دیگو اعلام کردند نظر به توصیه‌های کرونایی برای پرهیز از تجمع، این رویداد برای دومین سال پیاپی از ۲۳ تا ۲۵ ژوئیه (اول تا سوم مرداد ۱۴۰۰) به صورت مجازی برگزار می‌شود.از آن‌جا که به علت به تعویق افتادن‌های مکرر و دیگر چالش‌های ناشی از شیوع کرونا، دست اندرکاران این رویداد در مضیقه مالی هستند، کمیک کان امسال برخلاف سال های گذشته به جای چهار روز به مدت سه روز برگزار خواهد شد.
 
برگزارکنندگان این همایش در تدارک هستند تا در ماه نوامبر (آبان- آذر ۱۴۰۰) یک رویداد فیزیکی محدود نیز در سن دیگو برگزار کنند اما هنوز جزئیات بیشتری در این باره منتشر نشده است.کمیک کان سالانه بالای ۱۳۵ هزار نفر شرکت کننده دارد و براساس برآوردها، بیش از ۱۴۷ میلیون دلار برای اقتصاد بومی سن دیگو درآمدزایی می‌کند. در این رویداد چندان غیرمرسوم نیست اگر گاهی برای یک میزگرد هزاران نفر در یک اتاق دور هم جمع شوند، سالن نمایش نیز معمولا با شرکت‌کننده‌هایی که لباس کاراکترهای موردعلاقه خود از داستان‌های مصور را به تن دارند، پر می‌شود؛ ازدحامی که به هیچ وجه با شیوه‌نامه‌ها و توصیه‌ها برای پیشگیری از ویروس کرونا همخوانی ندارد.
 
ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر ۱۱۵ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جان باخته‌اند.شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها