به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۳ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۲۵۹۵۸۴

ریزش قیمت نفت متوقف شد

ریزش قیمت نفت متوقف شد
گروه اقتصادی: قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر امیدواری به دورنمای تقاضا با پیشرفتی که در واکسیناسیون در آمریکا صورت گرفته است، افزایش یافت اما ابهامات پیرامون میزان عرضه اوپک پلاس و رشد ذخایر آمریکا روند رشد قیمتها را محدود کرد.به گزارش ایسنا، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت ۱۸ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۵۹ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت برنت ۲۹ سنت معادل ۰.۴۶ درصد افزایش یافت و به ۶۲ دلار و ۹۹ سنت در هر بشکه رسید.هر دو شاخص روز گذشته تحت تاثیر انتظارات بازار برای تولید بالاتر اوپک پلاس، بیش از یک درصد سقوط کرده بودند. نفت برنت از بالاترین رکورد هفته گذشته هفت درصد و شاخص نفت آمریکا شش درصد عقب نشینی کرده است.
 
محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک اظهار کرده که دورنمای تقاضا برای نفت به خصوص در آسیا مثبت تر شده است.
به گفته تحلیلگران، امیدواری به احیای تقاضا به کمک عرضه واکسنهای کووید ۱۹ از قیمتهای نفت پشتیبانی می کند.جو بایدن، رییس جمهور آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد آمریکا تا پایان ماه مه برای واکسینه کردن تمام شهروندان این کشور واکسن کووید ۱۹ به تعداد کافی خواهد داشت.بازار منتظر نشست روز پنج شنبه وزیران اوپک پلاس است که در مجموع نظر مثبتی درباره دورنمای بازار نفت نسبت به یک سال پیش دارند که تولیدشان را به منظور تقویت قیمتها به میزان چشمگیری کاهش دادند.

به گفته منابع آگاه، شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) به خریداران آسیایی درباره افزایش حجم فروش نفت در آوریل اطلاع داده است.نظرسنجی رویترز نشان داد که تولید نفت اوپک در فوریه تحت تاثیر کاهش یکجانبه تولید عربستان سعودی، کاهش یافت که نخستین کاهش پس از هفت ماه افزایش متوالی تولید این گروه بوده است.
روسیه که از اعضای اوپک پلاس است، با وجود دریافت اجازه برای تولید بالاتر، نتوانست در فوریه تولید نفتش را افزایش دهد. منابع صنعتی اظهار کرده اند که سرمای شدید زمستان مانع افزایش تولید این کشور شده است.
بازار انتظار دارد این تولیدکنندگان با خاتمه کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه ای عربستان سعودی، از آوریل به بعد ۱.۵ میلیون بشکه در روز به تولیدشان اضافه کنند.

با این حال در سند کمیته فنی مشترک اوپک پلاس که توسط رویترز مشاهده شده است، با اشاره به ابهامات در بازارهای فیزیکی و فضان کلان از جمله ریسکهای مربوط به جهش ویروس کرونا که همچنان رو به رشد است، بر خوش بینی محتاطانه تاکید شده است.موسسه امریکن پترولیوم روز سه شنبه اعلام کرد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۶ فوریه به میزان ۷.۴ میلیون بشکه رشد کرده است در حالی که تحلیلگران کاهش ذخایر به میزان ۹۲۸ هزار بشکه را پیش بینی کرده بودند. این گزارش نگرانیها نسبت به مازاد عرضه را تقویت کرد.بر اساس گزارش رویترز، استفن اینس، استراتژیست بازار جهانی اکسی کورپ اظهار کرد: ریزش اخیر ممکن است موضع محتاطانه سعودی را تقویت کرده و هر گونه افزایش تولید را به تاخیر بیاندازد. ممکن است افزایش تولید اوپک پلاس به جای ۱.۵ میلیون بشکه در روز، به ۵۰۰ هزار بشکه در روز محدود شود.
برچسب ها: قیمت نفت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها