کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فشار حداکثری، فقط ایران را جسورتر کرد

خبرگزاری فارس , 14 اسفند 1399 ساعت 8:50


گروه سیاسی: سخنگوی پنتاگون گفت: کارزار فشار حداکثری علیه ایران نه تنها فعالیت‌های این کشور را محدود نکرد، بلکه به آن جسارت بیشتری داد تا از تعهدات برجامی عقب بنشیند.
«جان کربی»، کاهش تعهدات برجامی ایران را به گردن دولت قبلی واشنگتن به ریاست «دونالد ترامپ» انداخت.کربی طی نشست خبری در پنتاگون گفت، کارزار موسوم به فشار حداکثری ترامپ، فقط ایران را جسورتر کرد تا از اجرای تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای سر باز زند. وی همچنین گفت: فشار حداکثری علیه ایران، «هیچ اقدام مفیدی برای محدود کردن فعالیت‌های شرورانه» این کشور انجام نداد.
سخنگوی پنتاگون درباره حمله راکتی روز چهارشنبه به پایگاه «عین‌الاسد» محل استقرار نظامیان آمریکایی در عراق نیز گفت: «ما از ابراز اعتراض به این [حملات] کوتاه نمی‌آییم و مانند گذشته، به شکلی مناسب واکنش نشان خواهیم داد».کربی با ارائه جزئیاتی درباره این حمله، افزود: «در حمله راکتی به عین‌الاسد، ۱۰ برخورد [موشک] به این پایگاه هوایی رخ داد.. هنوز مشخص نیست سامانه‌های دفاعی راکت‌هایی را منهدم کرده باشند».
وی با بیان اینکه حمله  به عین‌الاسد، اتفاقی آزاردهنده است، اظهار داشت: «کسی نمی‌خواست شاهد آن باشد... بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد چندین راکت از شرق پایگاه به سمت آن شلیک شده است».


کد مطلب: 259720

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/259720/فشار-حداکثری-فقط-ایران-جسورتر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir