کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واکنش آمریکا به حمله به پایگاه عین‌الاسد

14 اسفند 1399 ساعت 13:37


گروه بین الملل: در پی مرگ یک پیمانکار آمریکایی در جریان حمله موشکی به پایگاه هوایی عین‌الاسد در عراق، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا مشغول ارزیابی تبعات این حمله و شناسایی عاملان آن است.
پایگاه عین‌الاسد در عراق که میزبان نیروهای آمریکایی در این کشور است روز چهارشنبه  با چند راکت کاتیوشا هدف قرار گرفت. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را نپذیرفته است.
در همین حال، خبرگزاری فرانسه به نقل از مقام‌های امنیتی غربی که نام‌شان فاش نشده است، گزارش داد این موشک‌ها «مدل آرش ساخت ایران» هستند.
سخنگوی کاخ سفید در واکنش به حمله روز چهارشنبه که به ایست قلبی و مرگ یک پیمانکار آمریکایی منجر شد، اظهار داشت: «اگر تشخیص بدهیم که واکنش بعدی ضرورت دارد، باز هم طبق شیوه و زمان‌بندی خودمان اقدام خواهیم کرد».
جن ساکی افزود: «ما از هر گونه تصمیم‌گیری شتاب‌زده و ناآگاهانه اجتناب خواهیم کرد تا بیش از این بهانه به دست دشمنان‌مان ندهیم».
خبرگزاری آسوشیتدپرس پیشتر در همین روز به نقل از جان کربی، سخنگوی پنتاگون، نوشت که پیمانکار غیرنظامی آمریکا «هنگام پناه گرفتن در خلال این حمله و به دلیل حمله قلبی» جان باخته است. کربی نیز تاکید کرد که هنوز از شدت خسارات وارد شده «تصویر کاملی» در دست نیست و در این مقطع، نمی‌توان عاملان این حمله را مشخص کرد.
مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، روز ۱۱ اسفند گفت که دولتش به کسی اجازه نمی‌دهد در خاک عراق «پیام موشکی یا تروریستی» بفرستد.وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون روز هشتم اسفند اعلام کرد که ارتش این کشور مواضع شبه نظامیان مورد حمایت ایران را در شرق سوریه هدف قرار داده است.جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، در همان روز اظهار داشت پیام حمله به مواضع شبه نظامیان مورد حمایت ایران این است که اقدامات این کشور بدون پاسخ نخواهد ماند.


 


کد مطلب: 259738

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/259738/واکنش-آمریکا-حمله-پایگاه-عین-الاسد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir