به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۵ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۲۵۹۷۸۹

پیشگیری ازگسترش سرطان ریه باجینسینگ قرمز

پیشگیری ازگسترش سرطان ریه باجینسینگ قرمز
گروه علمی: جینسینگ، داروی طبیعی قدیمی و از داروهای اصلی طب آسیایی است. درحالی‌که این ریشه گیاه دارای چندین استفاده به‌عنوان مکمل غذایی است، نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد، (با چند اصلاح در این گیاه) می‌تواند از گسترش سرطان نیز جلوگیری کند.به گزارش ایسنا محققان کره جنوبی کشف کردند که جینسینگ قرمز در صورت درمان با فرآیند مایکروویو خاص می‌تواند متاستاز سرطان ریه را مهار کند.جینسینگ در سه نوع اصلی، تازه، سفید و قرمز وجود دارد. جینسنگ قرمز و سفید حداقل باید پنج سال قبل از استفاده رشد کنند. ریشه جینسنگ سفید فرآوری نشده است اما جینسینگ قرمز کره‌ای، بخارپز شده و خشک می‌شود.محققان می‌گویند: ترکیب و فواید مصرف جینسنگ قرمز بر اساس نحوه پردازش ریشه متفاوت است.

در این تحقیق دکتر جونگیوب هام از موسسه علوم و فناوری کره (KIST) و دکتر هیونسوک کو از مرکز پزشکی سئول‌اسان کشف کردند که دو عامل اصلی در جینسنگ قرمز وجود دارد که می‌تواند از ایجاد سلول‌های سرطانی در سایر قسمت‌های بدن جلوگیری کند.این تیم می‌گوید: Rk۱ و Rg۵، مواد فعال موجود در جینسینگ قرمز، پروتئینی را که سلول‌های سرطانی ریه را گسترش می‌دهد، مهار می‌کند.دکتر هام روش جدید مایکروویو را برای پردازش جینسینگ قرمز ایجاد کرده است. محققان اظهار کردند: در این روش نیز از اصول اولیه اجاق مایکروویو معمولی در آشپزخانه ‌استفاده می‌شود. در مقایسه با بخارپز شدن و خشک کردن جینسنگ قرمز، این روش پردازش جدید، غلظت Rk۱ و Rg۵ را بیش از ۲۰ برابر افزایش می‌دهد.
.
نتایج مطالعات قبلی نشان داد: جینسینگ قرمز فرآوری‌شده به این روش (KMxG) در برابر سرطان‌های پروستات، دهانه رحم و پوست موثر است. همچنین دارای قدرت محافظت در برابر آسیب ناشی از مصرف دارو بر کلیه است.
جینسینگ قرمز چگونه می‌تواند سرطان ریه را سرکوب کند؟محققان می‌گویند: هنگامی که سلول‌های طبیعی از بافت‌های اصلی جدا شوند، ازبین می‌روند. سلول‌های سرطانی توانایی حرکت به سایر بافت‌های بدن و رشد را دارند؛ این فرآیند متاستاز است که درمان‌های سرطانی سعی در جلوگیری یا کند کردن آن دارند.نتایج تحقیق کنونی نشان می‌دهد، پروتئین سیتوکین    TGF-β۱ مانند یک چراغ سیگنالینگ در برابر سرطان عمل می‌کند و موجب تحریک سلول و حتی باعث پیشرفت عملکردهای مشابه سلول‌های بنیادی در سلول‌های سرطانی می‌شود. درمان سلول‌های سرطانی ریه با ترکیبات اصلی جینسینگ قرمز به طور موثر این عملکردهای ایجاد شده توسط TGF-β۱ را متوقف می‌کند.

دکتر هام بیان کرد: اگرچه قبلا نشان داده شده بود که اجزای جینسنگ قرمز سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد، اما این مطالعه ثابت کرد که این اجزای جینسینگ قرمز اثرات ضد سرطانی دیگری نیز دارند و می‌توانند متاستاز سرطان ریه را مهار کنند. این شواهد علمی ممکن است منجر به تولید داروهای ضدسرطان حاصل از محصولات طبیعی در آینده شود.وی در ادامه افزود: ازآنجاکه ما می‌توانیم با استفاده از روش‌های پردازش مایکروویو مانند روش تولید KMxG، محتوای عناصر فعال جینسینگ قرمز را کنترل کنیم، ممکن است با این روش مواد کاربردی سفارشی برای بیماری‌های مختلف نیز ایجاد شود.
برچسب ها: سرطان ریه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها