به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۵ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب : ۲۵۹۹۱۳

علت بروز سردرد‌های روزانه رابشناسم

علت بروز سردرد‌های روزانه رابشناسم
گروه علمی: در این گزارش با علت سردرد‌های روزانه و راهکار‌های خانگی برای درمان آن‌ها آشنا می‌شویم.هر از چندگاهی احساس سردرد کاملاً طبیعی است. مشکل از جایی شروع می‌شود که سردرد‌های روزانه به یک امر عادی تبدیل شده، شروع به تداخل در فعالیت‌های روزمره شما کنند. سردرد زمانی مزمن تلقی می‌شود که به طور مرتب آن را تجربه کنید. ممکن است دردتان خفیف تا شدید باشد یا اصلا برطرف نشود. در این گزارش با علت سردرد‌های روزانه و درمان آن‌ها آشنا می‌شویم.
 
سردرد پیچیده‌تر از آن است که اکثر مردم تصور می‌کنند. انواع مختلفی از سردرد‌های مزمن وجود دارد که هر یک از آن‌ها علائم خاص خود را داشته و به درمان‌های مختلفی نیاز دارند. برای کنترل بهتر آنها، مهم است که درک بهتری از انواع سردرد‌های روزانه داشته باشیم. در اینجا سه ​​نوع اصلی سردرد و نحوه درمان آن‌ها بیان شده است.

۱. سردرد‌های تنشی مزمن
سردرد‌های تنشی مزمن رایج‌ترین نوع از سردرد‌های روزانه است که افراد تجربه می‌کنند. این نوع سردرد روزانه به دلیل انقباض عضلات پیشانی اتفاق می‌افتد، که ممکن است منجر به درد مبهم و دردناک در دو طرف سر شود. سردرد‌های تنشی از نظر درد خفیف تا متوسط ​​هستند و در زندگی روزمره اختلال ایجاد نمی‌کنند. سر و صدای زیاد، بو و صفحه آبی روشن دستگاه‌ها همگی می‌توانند منجر به سردرد تنشی شوند. حتی دهیدراته شدن بدن هم می‌تواند یک دلیل بروز این نوع سردرد‌های روزانه باشد. در روز مقدار کافی آب بنوشید و به طور مرتب وقفه‌های کوتاه از کار داشته باشید تا از این سردرد جلوگیری شود.

۲. میگرن مزمن
سردرد‌های میگرنی معمولاً فقط در یک طرف سر احساس می‌شوند. افرادی که از این نوع سردرد‌های روزانه رنج می‌برند، معمولاً دردی مثل ضربات چاقو را تجربه می‌کنند، که ممکن است روز‌ها بماند. سردرد میگرنی همچنین حساسیت به نور، صدا و بو را افزایش دهد. این نوع سردرد به طور کلی یک اختلال اپیزودیک است و حتی می‌تواند به دلیل چندین عامل سبک زندگی مانند استفاده بیش از حد از دارو‌های سردرد تجویزی یا بدون نسخه (OTC) ایجاد شود. برای مدیریت این نوع از سردرد‌های روزانه، فرد باید بداند که چه چیزی باعث تحریک سردردش می‌شود و سعی کند از آن‌ها جلوگیری کند.

۳. سردرد کافئین
همانطور که از نامش پیداست، سردرد کافئین در اثر مصرف بیش از حد کافئین ایجاد می‌شود. محتوای کافئین موجود در قهوه بر جریان خون در مغز ما تأثیر می‌گذارد. مصرف بیش از حد آن در روز می‌تواند باعث سردرد کافئین شود و ترک ناگهانی آن نیز می‌تواند تأثیر مشابهی داشته باشد و سردرد‌های روزانه ایجاد کند. افرادی که میگرن مکرر دارند، دردشان بیشتر به دلیل کافئین تحریک می‌شوند. برای جلوگیری از این امر، کافئین را در حد متوسط ​​مصرف کنید.
برچسب ها: سردرد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها