به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۲۵۹۹۲۹

حقیقت زندگی (درس بیستم: چرخه)

حقیقت زندگی (درس بیستم: چرخه)
درسهای رزی (شناخت هویت شخصی)
ROSI : Recognition of self-identity
درس بیستم: چرخه
تصور کنین شما استعداد دویدن دارین و یه دونده دو سرعت هستین و هدف شما قهرمانی در المپیک هست. برای رسیدن به این هدف باید یه سبک زندگی خاص رو انتخاب کنین، تغذیه، استراحت، تمرین، بازسازی عضلانی و تمرکز بالا رو در سبک زندگیتون بگنجونین.
اما این همه ماجرا نیست و شما برای رسیدن به هدف باید مدت زمان طولانی از این سبک زندگی پیروی کنین و علاوه بر اون از مسابقات محلی شروع کنین و به مرور به تیم ملی راه پیدا کنین، در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنین، رکورد مورد نظر رو کسب کنین و بالاخره به المپیک برسین.
در المپیک اگه بار اول موفق نشین آیا دست از تلاش میکشین یا باز هم برای چهارسال بعد، دوباره تلاش و برنامه‌ریزی میکنین؟
مطمئنا اگه هدفتون برای خودتون ارزشمند باشه، دست از تلاش نمیکشین و دوباره شروع خواهید کرد.
این یه مثال خیلی ساده در مورد اهداف شما در زندگی هست که چقدر براتون ارزشمند هستن و ضمنا نشون میده اهداف ارزشمند به راحتی قابل لمس نیستن.
نکته ای که وجود داره اینه که تلاش منجر به هدف نتیجه خواهد داد حتی اگه شما دونده دو سرعت باشین و بتونین در سه دوره المپیک شرکت کنین و مقامی هم نیارین، از نظر خودتون و دیگران، تلاشتون رو کردین و تونستین سه بار در المپیک شرکت کنین.
نکته اینجاست که شما برای خودتون فرصتی رو ایجاد کردین و برای رسیدن به هدف، همه تلاشتون رو کردین. بنابراین در چرخه فرصت قرار گرفتین و همه تلاش خودتون رو به کار بستین و نهایتا نامی از خودتون به جا گذاشتین. در زندگی هم فرصتها به همین ترتیب هستن و باید برای خودتون اونها رو ایجاد و یا از فرصتهایی که در اختیارتون قرار میگیره استفاده کنین وگرنه اونها رو از دست میدین.

اما این هنوز همه ماجرا نیست. گاهی پیش میاد که شما در مسیر رسیدن به هدف دچار اشتباه میشین و در اینجاست که اشتباه شما ممکنه به غیر از خودتون به اشخاص دیگه ای هم آسیب برسونه یا باعث آزار اونها بشه و شما برای ادامه مسیر نیاز به این پیدا میکنین که شخص یا اشخاصی که باعث آسیب دیدن اونها شدین، به شما فرصت دوباره ای بدن یا شما رو ببخشن که بتونین دوباره تلاش رو از سر بگیرین و ادامه بدین.

اینجا یه نکته بسیار طلایی در مورد این چرخه فرصت پدید میاد و اون نکته اینه که چرخه فرصت در طول زندگی به بخشش و گذشت احتیاج داره و شما هم مطمئنا در موقعیت‌هایی قرار میگیرین که اشتباه یا خطای دیگران، اطرافیان و یا حتی نزدیکان شما، باعث آسیب یا آزار شما بشه و همونطور که در یه جای دیگه نیاز به فرصت ادامه مسیر داشتین، اینجا شما باید فرصت رو ایجاد کنین.
در اصل چرخه فرصت فقط به تلاش شما برای ادامه روند خودش احتیاج نداره، بلکه این شما هستین که اون رو به جریان میندازین و باعث حرکتش میشین و همونطور که خودتون به ادامه حرکت این چرخه نیاز دارین، دیگران هم به حرکت این چرخه نیاز دارن و شما هم به سهم خودتون باید به ادامه حرکتش کمک کنین.
در حقیقت وقتی مورد لطف یا بخشش دیگران قرار میگیرین که از قبل این چرخه رو به حرکت درآورده باشین. برای استفاده از فرصتها و رسیدن به اهداف باید از فرصتها، استعداد و قابلیت‌های خودتون استفاده کنین و برای رسیدن به پیروزی بارها و بارها تلاش کنین و برای این که خودتون در این مسیر مورد لطف و بخشش دیگران قرار بگیرین، خودتون هم باید این چرخه فرصت رو به جریان بندازین.
  
 
تا همیشه با حقیقت زندگی

http://www.instagram.com/rosi.group
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها