کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مزیتهای حذف دفترچه های کاغذی

16 اسفند 1399 ساعت 10:33


گروه جامعه: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به پرسش هایی پیرامون اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان، خدمات غیرحضوری و روند نسخه نویسی الکترونیک و توقف صدور دفترچه های بیمه درمان پاسخ داد. به گزارش ایسنا، مصطفی سالاری در نشستی خبری با بیان اینکه نسخه نویسی و حذف کاغذ از فرایند درمان در سازمان تامین اجتماعی از چندسال قبل در مراکز درمانی تابعه آغاز و موفقیت آمیز بوده است گفت: گام های بعدی برای استقرار طرح در تمام مراکز درمانی دولتی و خصوصی که الزام قانونگذار بود برداشته و مقدمات آن از چندماه قبل شروع ‌شد.
 

وی افزود: از خردادماه جاری تمدید اعتبار دفترچه ها غیرحضوری شد و روش های استعلام شش گانه ساده است. گام جدی دیگر ابتدای آبان ماه بود که اعلام کردیم امکان نسخه نویسی الکترونیک در تمام مراکز درمانی و پاراکلینیک ها به دو طریق وجود دارد، یا مراکز به سامانه ما متصل می‌شدند و یا در سامانه خود سازمان وارد شده و نسخه می نوشتند.مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بعد از آن اصلاح فرایندها روزانه انجام می شد تا ابتدای اسفند که اعلام کردیم دفترچه جدید چاپ نمی کنیم گفت: به این ترتیب با وضعیت های مختلفی مواجهیم. نخست نسخه نویسی با ارائه کارت ملی است و فرد می‌تواند دفترچه داشته باشد یا نداشته باشد. وضعیت دوم مربوط به زمانی است که پزشک امکان و یا تمایل نسخه‌ نویسی ندارد در این صورت یا پزشک در برگه های باقی مانده دفترچه نسخه می نویسد و یا در سربرگ خودش دارو را تجویز می کند.

تلاش کردیم عدم صدور دفترچه زحمتی برای درمانگر نداشته باشد 
مزیتهای حذف دفترچه های کاغذی 
سالاری ادامه داد: لذا دفترچه تا وجود دارد و برگه دارد، معتبر است. تلاش کردیم عدم صدور دفترچه برای درمانگران زحمت جدیدی ایجاد نکند. به هرصورت طرح جدید است و منشأ تحولات جدید و جدی است. از جمله مزیت های این طرح ثبت سوابق در پرونده الکترونیک بیمار است و از تجویز بی رویه دارو جلوگیری می کند.

فرانشیز بیماران صعب العلاج به حدود صفر درصد می رسد 
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه با نظام جدید نسخه نویسی امکان اجرای طرح های دیگری فراهم شده است اظهار کرد: از روز عید مبعث در تمام شهرستان های کشور که فاقد بیمارستان ملکی هستیم، درمان بیمه شدگان در بیمارستان های دولتی رایگان خواهد شد. همچنین برای بیماران بالای ۶۵ سال فرانشیز در بیمارستان های دانشگاهی تمام شهرستان ها صفر است. برای بیماری های صعب العلاج هم طرحی در دست داریم و در تلاشیم سهم بیمه شده را به نزدیک صفر برسانیم. اجرای این طرح ها بدون نسخه نویسی الکترونیک میسر نبود.

درخواستی برای پذیرش سایر مدارک شناسایی به جز کارت ملی، در مراکز درمانی 
سالاری افزود: کلیه مراکز درمانی طرف قرارداد مکلف هستند بیمه شدگان را با کارت ملی بپذیرند. از معاونت درمان سازمان می خواهم سایر مدارک شناسایی معتبر را هم برای پذیرش قبول کنند.


کد مطلب: 259975

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/259975/مزیتهای-حذف-دفترچه-های-کاغذی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir