به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : ۲۶۰۰۱۵

آغاز طرح فروش فوق العاده اصناف از امروز

آغاز طرح فروش فوق العاده اصناف از امروز
گروه اقتصادی: معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت با اشاره به اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای تعدیل قیمت ها و تنظیم بازار از تعدیل قیمت کالاهای پرمصرف در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان خبر داد.
 عباس قبادی در بخش خبری ساعت 21، با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری به مناسبات روز درخت کاری، از برنامه‌ریزی گسترده در راستای تنظیم بازار کالاهای پرمصرف در ایام عید و ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: امسال به جهت نکاتی که در بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری نیز اشاره شده است، و با توجه به نزدیکی ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان، برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای تامین کالا و تنظیم بازار انجام شده است.

آغاز طرح فروش فوق العاده اصناف از شنبه
معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت در ادامه از اجرای طرح فروش‌های فوق‌العاده توسط اصناف در ایام پایانی سال خبر داد و افزود: با توجه به ضرورت رعایت مسائل و پروتکل های بهداشتی امسال فروش های بهاره و نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا را در کشور نداریم و طرح فروش فوق العاده ای در دستور کار قرار گرفت؛با توجه به اعلام آمادگی اصناف و تشکل ها، عرضه مستقیم کالا در قالب این طرح و از شنبه در سراسر کشور اجرا خواهد شد.
دبیر ستاد تنظیم بازار، در ادامه صحبت‌های خود به تامین و ذخیره سازی میوه و مرکبات اشاره و تاکید کرد: ذخیره‌سازی میوه و مرکبات از ماه های گذشته انجام شده است و با استفاده از ظرفیت اصناف و تشکل ها و همکاری خوب مجموعه جهاد کشاورزی توزیع گسترده این کالاها از هفته آینده در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

بستر سازی جهت عرضه مستقیم کالا با ایجاد غرفه رایگان
قبادی مشکلات و مسائل حوزه تولید را یکی از دغدغه های وزارت صمت اعلام کرد و اظهار داشت: با هماهنگی استانداری ها در سراسر کشور، غرفه هایی به صورت رایگان جهت عرضه مستقیم کالا در اختیار باغداران و تشکل های مربوطه قرار خواهد گرفت که این موضوع در تعدیل قیمت ها و تنظیم بازار تاثیر مثبتی خواهد داشت.

نظارت‌ بر بازار در ایام پایانی تشدید می‌یابد
وی با تاکید بر گسترش و شدت نظارت‌ها بر بازار میوه شب عید، افزود: نظارت ها از محل دپوی میوه و انبار ها تا سطح شبکه توضیح خورد توسط بخش‌های نظارتی به صورت ویژه انجام خواهد گرفت و در صورت مشاهده هر گونه تخلف،بلافاصله برخورد قانونی انجام می‌شود.طبق گفته معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت معدن و تجارت، مقادیر زیادی میوه توسط بخش خصوصی نیز ذخیره سازی شده است که با تزریق این اقلام به بازار شاهد کاهش و تعدیل قیمت‌ها در بازار پایانی سال خواهیم بود.وی در ادامه با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: متاسفانه مشکل و معضل گرانی وجود دارد که البته در هر بخش دلایل خودش را دارد، عرضه گسترده کالا می‌توانیم از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنیم.

حذف دلال با ایجاد هماهنگی بین بخش‌های مختلف تامین و توزیع کالا
دبیر ستاد تنظیم بازار، در کنار سایر اقدامات وزارت صمت در خصوص تعدیل قیمت‌ها، هماهنگی بین دستگاه ها و تلاش در راستای حذف دلال‌ها و واسطه های اضافی را یکی از سیاست های این وزارتخانه دانست و افزود: تلاش کردیم تا اقلام مورد نیاز در بازار را از طریق تولیدات داخلی و با کالاهای تولید داخل تامین کنیم و در کنار آن در راستای کمک به بخش تولید و حمایت از تولید کنندگان به بحث صادرات نیز توجه شد و مقادیر قابل توجهی از تولیدات مازاد بر بازار داخل در بخش میوه، صادر شد.

کمبود کالا در کشور وجود ندارد
قبادی با بیان اینکه مرکبات و مواد پروتئینی در میادین میوه و تره‌بار و مراکز عرضه مستقیم در سراسر کشور در حال انجام است از عرضه کالا در این مراکز با قیمت مناسب خبر داد و تاکید کرد: تلاش ما توزیع گسترده و متناسب با نیاز بازار و در همچنین کنترل و تعدیل قیمت‌هاست؛ خوشبختانه در کشور از نظر تامین و ذخایر کالا، مشکل و کمبودی وجود ندارد.

قیمت‌ کالاهای پرمصرف ایام عید تعدیل می‌شود
وی مدیریت خرید را در جلوگیری از ایجاد تلاطم و تنش در بازار مهم خواند و گفت: خوشبختانه امسال بیشتر از سال‌های گذشته کالا وجود دارد، در مورد لوازم خانگی، به واسطه عرضه مستقیم، کالا با قیمت مصوب عرضه می‌شود، در مورد برخی از کالاها نیز، به دلایل مختلف، از جمله افزایش هزینه واردات مواد اولیه تولید، قیمت‌ها تحت تاثیر قرار گرفت. اما این اطمینان را به مردم می‌دهیم که در خصوص کالاهای پرمصرف ایام عید، قیمت‌ها تعدیل خواهد شد.
برچسب ها: کالای اساسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها