به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۲۶۰۰۱۸

توافق اروپا و آمریکا برسر تعرفه بوئینگ

توافق اروپا و آمریکا برسر تعرفه بوئینگ
گروه اقتصادی: بروکسل و واشنگتن  توافق کردند تا تعرفه‌های وضع‌ شده به عنوان بخشی از اختلاف‌های طولانی مدت بر سر شرکت‌های ایرباس و بوئینگ را به طور موقت متوقف کنند.
اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت که او و جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا هر دو متعهد به حل اختلاف‌های هواپیمایی‌های خود طبق کار نمایندگان تجاری مربوطه شدند. تعلیق تعرفه‌ها در یک دوره اولیه چهار ماهه اجرایی می‌شود.فن در لاین گفت: «این یک خبر عالی برای مشاغل و صنایع در هر دو طرف است و یک نشانه مثبت برای همکاری اقتصادی ما در سال‌های آینده خواهد بود.»کاخ سفید نیز در این باره گفت که جو بایدن در یک گفت‌وگوی تلفنی بر حمایت خود از اتحادیه اروپا و تعهدش برای ترمیم و احیای مجدد شراکت ایالات متحده و اتحادیه اروپا تاکید کرد.
ایالات متحده آمریکا و اروپا سال‌هاست که یکدیگر را به ارائه کمک‌های دولتی ناعادلانه به شرکت‌های هواپیمایی اصلی خود متهم می‌کنند.
سازمان تجارت جهانی در سال ۲۰۱۹ به آمریکا اجازه داده بود تا مجازاتی به ارزش ۷.۵ میلیارد دلار را علیه کالاها و خدمات وارداتی از اتحادیه اروپا اعمال کند. دلیل این اقدام، کمک مالی دولتی اتحادیه اروپا به ایرباس اعلام شد. یک سال پس از این رای، سازمان تجارت جهانی در اقدامی دیگر اینبار به اتحادیه اروپا حق اعمال تعرفه بر واردات ۴ میلیارد دلار از کالاهای ایالات متحده را به تلافی اعطای یارانه دولتی‌ به شرکت بوئینگ به دست آورد.والدیس دومبروفسکی، کمیسر تجارت اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت که «این توافق نشانه‌ای از برقراری رابطه مجدد با بزرگترین و مهمترین شریک اقتصادی خود است.»وی افزود: «تعلیق تعرفه‌ها به بازگرداندن اطمینان و اعتماد کمک می‌کند و به ما فضایی می‌دهد تا به یک راه حل جامع و طولانی مدت با مذاکره دست یابیم.»
اتحادیه اروپا و واشنگتن از زمان انتخاب بایدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرده‌اند که پس از چهار سال تنش در روابط مایل به احیای همکاری‌های خود هستند.

 
برچسب ها: اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها