به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۲۶۰۰۲۰

خطر ابتلا به ۳بیماری با مصرف بیش از حد گوشت

خطر ابتلا به ۳بیماری با مصرف بیش از حد گوشت
گروه علمی: محققان دانشگاه آکسفورد در مطالعه اخیرشان پس از بررسی سوابق پزشکی تقریباً نیم میلیون فرد انگلیسی، اظهار کردند مصرف گوشت یا ماکیان تنها سه بار در هفته می‌تواند خطر بیماری قلبی، ذات الریه و دیابت را افزایش دهد. مطالعه جدید محققان نشان داده افرادی که به طور منظم گوشت مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که از مصرف فرآورده‌های دامی پرهیز می‌کنند یا کم مصرف می‌کنند، بیشتر به بیماری‌های مزمن مبتلا می‌شوند.مطالعه محققان دانشگاه آکسفورد نشان داد فردی که علاقه زیادی به مصرف گوشت دارد و بیش از ۷۰ گرم گوشت (فرآوری شده یا فرآوری نشده) مصرف می‌کند نسبت به افراد همسن خود بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌هایی مزمن قرار دارد، برای مثال این فرد ۱۵ درصد بیشتر در معرض بیماری قلبی قرار دارد و احتمال ابتلا به دیابت در او نیز ۳۰ درصد بیشتر است و ۳۱ درصد بیشتر از افراد همسن خود نیز در معرض ابتلا به ذات الریه قرار دارد.

گفتنی است خطر ابتلا به بیماری‌ها در افرادی که به مصرف ماکیان علاقه دارند نیز وجود دارد چرا که در صورت افزایش مصرف ۳۰ گرم گوشت طیور در رژیم غذایی روزانه خطر ابتلا به دیابت ۱۴ درصد افزایش می‌یابد. یک برگر یک چهارم پوندی حاوی حدود ۱۱۳ گرم گوشت گاو و یک بال مرغ حاوی حدود ۳۰ گرم گوشت است.داده‌های تقریباً نیم میلیون فرد انگلیسی که در این مطالعه شرکت کرده‌اند نیز نشان می‌دهد افرادی که هفته‌ای سه بار یا بیشتر گوشت می‌خورند، بیشتر سیگار می‌کشند، الکل می‌نوشند و مقدار ناکافی میوه و سبزیجات مصرف می‌کنند، بیشتر هم در معرض چاقی نیز قرار دارند.نتایج بررسی داده‌ها که در مجله "BMC Medicine" منتشر شده است، نشان می‌دهد ارتباط معنا داری بین مصرف گوشت و مشکلات سلامتی وجود دارد.

به عنوان مثال ، هر ۷۰ گرم افزایش مصرف روزانه گوشت فرآوری نشده و گوشت قرمز منجر به افزایش ۳۱ درصدی خطر ابتلا به ذات الریه می‌شود. ارقام مربوط به ابتلا به بیماری دیورتیکولی و پلیپ روده بزرگ نیز به ترتیب ۱۹ و ۱۰ درصد است. افزایش ۵۰ گرم گوشت قرمز در روز منجر به ۱۶ درصد افزایش خطر بیماری قلبی و ۲۱ درصد افزایش احتمال ابتلا به دیابت می‌شود.مصرف فقط ۲۰ گرم گوشت فرآوری شده بیشتر در روز ( مانند سوسیس و بیکن) ۹ درصد افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی و ۲۴ خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد.محققان گفتند مصرف گوشت قرمز فرآوری نشده و گوشت فرآوری شده ممکن است خطر بیماری قلبی را افزایش دهند زیرا آنها منابع اصلی اسیدهای چرب اشباع هستند که این می‌تواند باعث افزایش کلسترول لیپوپروتئین کم چگالی (LDL) ، یک عامل خطر شناخته شده برای بیماری های قلبی شود.
برچسب ها: گوشت بیماری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها