به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۲۶۰۰۲۸

جزئیات ممنوعیت‌های سفرهای نوروزی

جزئیات ممنوعیت‌های سفرهای نوروزی
گروه جامعه:سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: سفرهای نوروزی به شهرهای قرمز و نارنجی کاملاً ممنوع باشد و در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل‌های سختگیرانه فقط سفرهای ضروری انجام شود.علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه این جلسه اظهار داشت: میزان فوتی‌ها بر اثر کرونا در کشور تقریباً باثبات شده است.وی افزود: خوشبختانه روند بیماری در استان‌های شمالی رو به کاهش است اما اگر پروتکل‌ها رعایت نشود و سفرها مجدداً اوج پیدا کند، شاهد گسترش این بیماری در کشور به ویژه در استان‌های شمالی خواهیم بود.رئیسی گفت: امروز در ستاد بحث‌های مختلفی مطرح شد که تعطیلات نوروز و سفرها یکی از آن موارد بود. مردم باید بدانند تا جایی که امکان دارد از انجام سفرها پرهیز کنند که اگر این پرهیز نباشد، وضعیت باثباتی را که امروز در کشور داریم به زودی از دست خواهیم داد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: ما می‌دانیم که مردم تحت فشار هستند. در نوروز سال ۹۸ به دلیل سیل و در نوروز سال ۹۹ به دلیل کرونا تفریحات و سفرهای مردم کاهش پیدا کرد و تقریباً صفر شد اما خواهش می‌کنیم امسال هم به دلیل کرونا و نوع ویروس جهش یافته آن از سفرهای نوروزی پرهیز کنند.وی افزود: امیدواریم در سال بعد با وجود واکسیناسیون شرایط بهتری داشته باشیم.رئیسی گفت: امروز در ستاد تصمیم گرفته شد تا سفرهای نوروزی به شهرهای قرمز و نارنجی کاملاً ممنوع باشد و در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل‌های سختگیرانه فقط سفرهای ضروری انجام شود.سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به ورود واکسن‌های مختلف در روزهای گذشته به کشور گفت: در یکی دو روز گذشته ۲۰۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک روسیه وارد شد و همچنین ۲۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم چینی هم وارد شده است.

وی گفت: محموله‌های بعدی واکسن هم به زودی به دست ما می‌رسد و سرعت واکسیناسیون در کشور بیشتر خواهد شد.رئیسی ادامه داد: با شروع واکسیناسیون این بیم وجود دارد که دولت‌ها یا حتی مردم به جای تمرکز بر روند مدیریت و کنترل بیماری کرونا، ذهن‌شان فقط به سمت واکسیناسیون منحرف شود. زیرا اگر قرار باشد واکسیناسیون به تنهایی مورد توجه قرار گیرد و پروتکل‌ها رعایت نشود و سایر اقدامات مورد نیاز برای کنترل بیماری انجام نشود، واکسیناسیون به تنهایی در این زمان کوتاهی که از آن گذشته قطعاً خیلی مفید نخواهد بود.وی گفت: چراکه اولاً همه مردم دنیا در طول یکسال قطعاً واکسینه نخواهد شد و از طرفی برای تأثیر واکسن قطعاً نیاز است که ۷۰ درصد مردم دنیا و کشورها واکسینه شوند تا یک ایمنی جمعی خوب حاصل شود و مدت زمانی هم طول می‌کشد تا واکسن بخواهد اثر کند. بر همین اساس حتماً نیاز است و توصیه می‌شود که ما با وجود و ورود واکسن مبادا از سایر اقدامات کرونا غافل شویم.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: در سطح کشور و استان‌های مختلف روند بیماری در مجموع یک روند تقریباً با ثبات است؛ استان خوزستان وضعیت متفاوتی دارد و همچنان روند بیماری صعودی است و میزان بیماران افزایش یابنده است و تعداد بیماران بستری بالاست و به دنبال آن مرگ و میرها هم قطعاً بالاست و شاید بالاتر هم برود.
وی ادامه داد: در استان خوزستان، شادگان یکی از شهرهایی که میزان بیماری در ابتدا بالا رفت و جزو اولین شهرهایی بود که درگیر ویروس جهش یافته بود. اما خوشبختانه با افزایش رعایت پروتکل‌ها توانستند به خوبی بیماری را کنترل کنند و وضعیت بیماری در شادگان اکنون رو به نزول است.

‌رئیسی استان چهارمحال و بختیاری را دیگر استانی معرفی کرد که درباره آن نگرانی دارند و گفت: گرچه هنوز خیلی موارد بیماری افزایش نیافته اما نشانه‌هایی می‌بینیم که نیاز است دقت بسیار بیشتری در مورد این استان انجام شود که مبادا درگیر ویروس جهش یافته و انگلیسی شود و این ویروس جایگزین ویروس ووهان شود و درگیری را بالاتر برد.وی ادامه داد: البته گردش ویروس در سطح کشور گزارش شده وگرچه موارد غالب هنوز همان ویروس قبلی است، اما با توجه به قدرت سرایت بالای ویروس انگلیسی خطر جایگزین شدن آن با ویروس قبلی وجود دارد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین گفت: در مورد استان‌های قزوین و همچنین تا حدودی استان البرز باید مراقبت بیشتری شود. امیدوارم با افزایش رعایت پروتکل‌ها بتوانیم این ویروس را هم کنترل کنیم.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها