به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۱:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۲۶۰۰۳۳

حضور تماشاگران در مسابقات تخلف است

حضور تماشاگران در مسابقات تخلف است
گروه ورزشی: رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال توضیحاتی را در خصوص قانون منع حضور تماشاگران در تمرینات و مسابقات تیم‌های لیگ برتری بیان کرد.با وجود تاکیدات زیاد از سوی نهادهای مختلف پزشکی کشور در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا، شاهد این هستیم که باشگاه‌ها و تیم‌های مختلف فوتبال کشور برخلاف نگرانی‌هایی که در رسانه‌ها مطرح می‌کنند، در اجرای پروتکل‌ها خیلی جدی نیستند و به این ترتیب باید گفت اگر اتفاقی برای عضوی از تیم‌ها بیفتد، مقصر اول و اصلی خود مسئولان آن تیم یا بشگاه خواهند بود.

به عنوان مثال طی روزهای اخیر شاهد جضور تماشاگران زیاد در محل تمرین استقلال بودیم که به راحتی و بدون رعایت هیچ فاصله‌ای به بازیکنان یا مربیان نزدیک شدند و به گفت‌وگو یا گرفتن عکس یادگار پرداختند. مشابه این اتفاق در تمرین آلومینیوم نیز رخ داد و تماشاگران با حضور در محل تمرین به تشویق تیم پرداختند. با این شرایط به نظر می‌رسد، تیم‌های لیگ برتری رفته رفته به صورت زیرپوستی و بدون نگرانی از شیوع کرونا مجوز حضور تماشاگران در محل تمرین را صادر می کنند!این وضعیت در لیگ دسته اول و همچنین لیگ‌های پایین‌تر پررنگ‌تر است به طوریکه در مسابقات این لیگ‌ها شاهد حضور تماشگران تیم‌های مختلف در ورزشگاه‌ها هستیم که بعضا حتی منجر به حاشیه، فحاشی و درگیری‌های فیزیکی هم می‌شود. به عنوان مثال در یکی ازبازی‌های استقلال ملاثانی، تماشاگران حاضر در ورزشگاه به رختکن این تیم که مهمان بود، حمله و اقدام به شکستن درب رختکن کردند!

دکتر توحید سیف‌برقی، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در مورد حضور تماشاگران در تمرینات و مسابقات تیم‌های فوتبال، به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس گفت:ما به عنوان سیاستگذار قانون وضع کرده‌ایم که هیچ تماشاگری به هیچ عنوان حق حضور در تمرینات و مسابقات را ندارد. اگر این اتفاق بیفتد تخلف از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مورد کووید19 رخ داده و برای هر تخلفی در این زمینه، جریمه‌ای تعریف شده که از طریق کمیته انضباطی به آن رسیدگی و اعمال می‌شود.وی افزود: بررسی تخلفات انجام شده برعهده کمیته پزشکی سازمان لیگ است و در واقع این کمیته وظیفه اجرایی را دارد که ما دخالتی در آن نداریم. گزارشات مربوطه در تمرینات و مسابقات توسط نمایندگان ستاد کرونا در فوتبال جمع آوری و در اختیار سازمان لیگ قرارداده می‌شود و سپس سازمان لیگ نیز این گزارشات را به کمیته انضباطی فدراسیون ارسال می‌کند تا در این کمیته در مورد تخلف صورت گرفته و جریمه آن تصمیم‌گیری شود.
برچسب ها: فوتبال
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها