به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۲۶۰۰۵۳

آمریکا پاسخ حمله به عین‌الاسد را می‌دهد

آمریکا  پاسخ حمله به عین‌الاسد را می‌دهد
گروه بین الملل: وزیر دفاع آمریکاگفت: ایالات متحده در حال ارزیابی و شناسایی عاملان حمله راکتی پایگاه عین‌الاسد در عراق است.پایگاه عین‌الاسد در عراق که میزبان نیروهای آمریکایی در این کشور است روز چهارشنبه ۱۳ اسفند با ۱۰ راکت کاتیوشا هدف قرار گرفت. در این حمله به نیروهای نظامی آمریکایی در این پایگاه آسیبی وارد نشد، اما در جریان این حمله، یک پیمانکار آمریکایی بر اثر ایست قلبی درگذشت.
لوید آستین تاکید کرد:چنانچه ایالات متحده تصمیم بگیرد که به این حمله پاسخ دهد، چنین حمله‌ای «در زمان و مکانی که ما تعیین خواهیم کرد»صورت خواهد گرفت.لوید آستین در ادامه تصریح کرد: ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم، برای بار دیگر، می‌دانیم چه کسانی عامل و مسئول این اقدام بودند.
وی در ادامه گفت، پیام ما به کسانی که چنین حملاتی را انجام داده‌اند این است، این انتظار را داشته باشید، ما آنچه که ضرورت داشته باشد برای دفاع از نیروهای‌مان انجام می‌دهیم.
وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد، اگر فکر کنیم، نیاز است که حمله کنیم، ما (چنین پاسخی) را در زمان و مکانی که خود آن را انتخاب می‌کنیم، انجام خواهیم داد. سخنگوی وزارت دفاع آمریکا یا پنتاگون، هم گفت: اجازه دهیم شرکای عراقی ما تحقیقات در این خصوص را انجام دهند و ببینم آنها به چه نتیجه‌ای خواهند رسید.
جان کربی در خصوص پاسخ آمریکا به حمله به پایگاه عین الاسد گفته است، فکر کنم ما نشان داده‌ایم ما از چنین کاری طفره نخواهیم رفت.
پایگاه عین‌الاسد که میزبان نیروهای آمریکایی و ائتلاف خارجی حاضر در عراق در کنار نیروهای عراقی است در «انبار» استان غربی عراق قرار دارد.با بالا گرفتن تنش بین ایران و دولت جدید آمریکا بر سر توافق هسته‌ای موسوم به برجام، پایگاه‌های میزبان نیروهای آمریکا هدف حملات راکتی قرار گرفته است.


 
برچسب ها: عراق
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها