به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۲۶۰۰۶۹

اکران دنباله «مینیون‌ها» تاخیر کرونایی خورد

اکران دنباله «مینیون‌ها» تاخیر کرونایی خورد
گروه فرهنگی: با تداوم بحران شیوع کرونا و پیامدهای منفی آن بر جدول اکران سینماها، دنباله پویانمایی سه بعدی «مینیون‌ها» (۲۰۱۵) با یک سال تاخیر اکران می‌شود. استودیو فیلمسازی یونیورسال از تاخیر یک ساله در اکران فیلم سه بعدی مینیون‌ها: ظهور گرو، دنباله پویانمایی مینیون‌ها و پنجمین قسمت از مجموعه انیمیشنی من نفرت انگیز، خبر داد.این انیمیشن که قرار بود دوم ژوئیه امسال (۱۱ تیر ۱۴۰۰) اکران شود، حالا اول ژوئیه سال ۲۰۲۲ (۱۰ تیر ۱۴۰۱) روی پرده سینماها خواهد رفت.
 
قسمت نهم از مجموعه سینمایی سریع و خشن نیز از تغییرات اخیر در جدول اکران فیلم های استودیو یونیورسال در امان نماند؛ تاریخ اکران این اکشن موردانتظار که قرار بود همزمان با تعطیلات روز یادبود در آمریکا (۱۰ خرداد ۱۴۰۰) روی پرده برود، برای چندمین بار تغییر کرد و به ۲۵ ژوئن (۴ تیر ۱۴۰۰) موکول شد.در آستانه بازگشایی محدود سینماها در نیویورک که یکی از بزرگترین بازارهای سینمایی در آمریکا است و در شرایطی که دولت بایدن وعده داده تا پایان ماه مه (۱۰ خرداد ۱۴۰۰) همه شهروندان بزرگسال این کشور را علیه ویروس کرونا واکسینه خواهد کرد، شاید خبر این تاخیرها غافلگیرکننده به نظر برسد اما با در نظر گرفتن تمام این موارد صنعت کرونازده سینما هنوز با محدودیت‌های جدی روبه‌روست؛ حدود ۲۰۰ میلیون دلار بودجه صرف ساخت سریع و خشن ۹ شده است و این فیلم برای این که به سوددهی برسد به فروش بالا در گیشه جهانی نیاز دارد.  
 
روز چهارشنبه، کمپانی فیلمسازی سونی پیکچرز که از موفقیت لایواکشن تام و جری و انیمیشن خانواده کرودها: عصر جدید دلگرم شده، تاریخ اکران فیلم پیتر خرگوشه ۲ را از اواسط ماه ژوئن به ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰) جلو انداخت. اما باید در نظر داشت در ساخت قسمت دوم پیتر خرگوشه در مقایسه با فیلم بزرگی چون سریع و خشن بودجه کمتری صرف شده و بنابراین اکران آن به مراتب خطر اقتصادی کم‌تری دارد.اولین قسمت از مجموعه سریع و خشن با نام The Fast and the Furious در سال ۲۰۰۱ اکران شد. این فیلم محصول مشترک آمریکا و آلمان بود و ۲۰۷ میلیون دلار فروش کرد. قسمت نهم از این مجموعه ابتدا قرار بود تابستان گذشته اکران شود اما به دلیل بحران بهداشتی ناشی از شیوع کرونا یک بار تا ۲ آوریل ۲۰۲۱ (۱۳ فروردین ۱۴۰۰) و سپس تا ۲۸ مه (۷ خرداد) به تعویق افتاد.
 
ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر ۱۱۶ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از دو میلیون و ۵۷۰ هزار نفر جان باخته‌اند.شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها