به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۲۶۰۰۸۰

عطش اسپیلبرگ برای اقتباس از رمان «کینگ»

عطش اسپیلبرگ برای اقتباس از رمان «کینگ»
گروه فرهنگی: «استیون اسپیلبرگ» قرار است رمان «طلسمان» نوشته «استفن کینگ» را در قالب یک سریال تلویزیونی تولید کند.«استیون اسپیلبرگ» در سال ۱۹۸۱ آنقدر مجذوب رمان «طلسمان» اثر مشترک «استقن کینگ» و «پیتر استراوب» قرار گرفت که دو سال پیش از انتشار رسمی کتاب، حق ساخت این رمان را خریداری کرد و پس از آن، ۳۵ سال در پی یافتن راهی برای اقتباس سینمایی از این رمان بود که این تلاش ها سرانجام به جایی نرسید. 
 
حالا این رمان ترسناک و فانتری قرار است با همکاری «اسپیلبرگ» و برادران «دافر» نه در سینما بلکه به عنوان یک سریال برای شبکه نتفلیکس تولید شود.برادران «دافر» که برای ساخت سریال موفق «چیزهای عجیب» شناخته می شوند، به عنوان تهیه کننده اجرایی در این پروژه حضور خواهند داشت و کمپانی نتفلیکس در کنار استودیو تلویزیونی پارامونت و کمپیانی «Amblin» متعلق به اسپیلبرگ، تهیه کنندگان سریال ـ«طلسمان» خواهند بود.رمان «طلسمان» درباره پسری ۱۲ سال به نام «جک سایر» است که یک سفر جاده ای و ماجراجویانه را در جستجوی یک بلورباستانی به نام «طلسمان» آغاز می کند تا زندگی مادر در حال مرگش را نجات دهد اما متوجه می شود طلسمان نه تنها می تواند زندگی مادرش بلکه زندگی تمام جهان را نجات دهد. 
 
استفن کینگ خالق بیش از ‌۲۰۰ اثر ادبی در ژانرهای وحشت و خیال‌پردازی است. او نویسندگی را در سن هفت‌سالگی آغاز کرد و با نام‌های مستعار «ریچارد باکمن» و «جان سوئیتن» آثار متعددی نوشته است. رمان‌های «کینگ» چنان با استقبال گرمی از سوی خوانندگان او روبه‌رو شد که فیلم‌های زیادی بر اساس آن‌ها در سینما ساخته شد.کارگردانان مطرح با اقتباس از رمان‌های او فیلم‌های بسیاری ساخته‌اند. برخی از این فیلم‌ها با بازی درخشان بازیگران نام‌دار بر پرده رفته است که از آن جمله می‌توان به «درخشش»، «مسیر سبز»، «رهایی از شائوشنگ»، «آن»، «مه»، «میزری» و «۱۴۰۸» اشاره کرد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها