به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب : ۲۶۰۰۹۰

ممنوعیت ورود رهبر قوم تاتار به کریمه

ممنوعیت ورود رهبر قوم تاتار به کریمه
گروه بین الملل: روسیه  ممنوعیت ورود به کریمه برای "مصطفی عبدالجمیل کریم‌اغلو"، رهبر ملی قوم تاتار کریمه و معاون اوکراینی وی را تا سال ۲۰۳۴ تمدید کرد.
وکیلی به نام "نیکولای پولوزوف" در فیسبوک اعلام کرد که طی یک جلسه دادرسی در "آرمیانسک" واقع در کریمه، سرویس امنیتی فدرال روسیه (FSB) ممنوعیت ورود کریم‌اغلو به شبه‌جزیره کریمه را به مدت ۱۵ سال تمدید کرده است.کریم‌اغلو  گفت: این تصمیم در عمل معنی ندارد، زیرا در ۲۰۳۴ نه من وجود دارم، نه اشغال کریمه.وی افزود: فکر می‌کنم نیت آن‌ها این بود که جنازه من به کریمه آورده نشود. این تصمیم مشابه رویکرد دوره شوروی به زندانیان است. زمانی که یک زندانی در زندان می‌مرد، آن‌ها جنازه او را تا زمانی که دوره حبسش به پایان نمی‌رسید، تحویل نمی‌دادند. این تصمیم هم همان است.نیروهای روسیه در فوریه ۲۰۱۴ وارد شبه‌جزیره کریمه شدند و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه یک ماه بعد این منطقه را تحت اداره فدراسیون روسیه درآورد.


 
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها