به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : ۲۶۰۱۰۲
روایت‌های متفاوت از ماجرای 

بازداشت استاندار اسبق خوزستان تکذیب شد

گروه سیاسی: رسانه‌های محلی خوزستان ضمن تکذیب خبر «بازداشت استاندار اسبق خوزستان» به خاطر مسائل مالی، نوشتند که «عبدالحسین مقتدایی» تنها برای پاسخگویی «به برخی تصمیمات مدیریتی‌اش» احضار شده است.  
عبدالحسین مقتدایی، استاندار اسبق خوزستان
عبدالحسین مقتدایی، استاندار اسبق خوزستان
روزنامه کارون که پرمخاطب‌ترین و قدیمی‌ترین روزنامه خوزستان به شمار می‌رود در شماره امروز (شنبه) خود نوشت: روز پنجشنبه خبرگزاری فارس از بازداشت یکی از استانداران پیشین خوزستان خبر داد و پیرو آن برخی رسانه‌ها احتمال داده بودند او «غلامرضا شریعتی» است اما پیگیری‌ها مشخص کرد عبدالحسن مقتدایی که قبل از شریعتی استاندار خوزستان بوده و از قضا به عنوان یک استاندار موفق بین مردم این استان از وی یاد می‌شود به دلیل یک پرونده در شرکت ملی حفاری مورد اتهام قرار گرفته است.
در همین رابطه، ماندانا صادقی «خبرنگار آبادانی» در توییتر نوشت: استاندار اسبق خوزستان یعنی مقتدایی دستگیر نشده بلکه درپی احضار با بازپرس پرونده بگو مگو کرده و آن آقا هم دستور و...بازداشت داده که اتفاق هم نیفتاده. موضوع برمی گرددبه پرونده ای درملی حفاری وخریدلوله و...اما به نظر به جریان انداختن این پرونده یک بحث انحرافی هم هست درشرایط حال خوزستان. مقتدایی همواره خواسته جلوی پدرخواندگی  محسن رضایی و  علی شمخانی و  محمد فروزنده و.... در ذخوزستان بایستد او با ثبت‌نام درانتخابات ریاست جمهوری به رضایی و شمخانی که چندنوبت خودشان رابا نام«فرزندخوزستان» به عرصه سیاست‌ورزی ملی کشانده بودند نشان داد که خوزستان بایدبرای همه جا داشته باشد و قرار نیست فقط صدای دوسه نفرازآن بلندشود. و اگر شمخانی و رضایی می‌توانند لباس رزم را دربیاورند و ردای ریاست جمهوری رابپوشند او هیچوقت لباس رزمی نداشته که بخواهد ازش چشم بپوشد پس این حضور راحق خودش می داند. از طرف دیگر زاویه‌ی مقتدایی با  رییس‌جمهور روحانی و  بیژن زنگنه و نعمت‌زاده و عزلش از استانداری خوزستان او را پیش از پیش مصمم کرد که جلوی دو گروه بایستد. 
از دولتی‌ها تا خوزستانی‌ها. ازطرفی بی آبرویی‌های سیاسی ومالی پیرامون مدیران ارشدخوزستان (از استانداری تا منطقه  آزاد اروند) دولتی‌ها را در تهران برآشفته است واستان خوزستان نیازمندیک شوک خبری بود.شوکی که حضور  شریعتی درراهروهای دادگاه را کمرنگ کندودرعین حال دستگاه قضا را به عنوان سوپرمن رفع مشکلات خوزستان (از پرونده‌های مالی مدیران مثلا شهردار اهواز و مدیر آبفا... تا هفت‌تپه) معرفی کند.آیا اخبار پیرامون احضار و دستگیری استاندار اسبق خوزستان در درونش اخبار مفصل تر و خوانده نشده تری دارد؟ منتظر می‌مانیم.
سایت عصر جنوب هم نوشت: مقتدایی بازداشت نشده و تنها برای پاسخ‌گویی به برخی تصمیمات مدیریتی‌اش در زمان تصدی مقام استانداری خوزستان به اداره بازرسی دعوت شده است. عصر جنوب از جمله تصمیمات مقتدایی که بنا به گزارش این سایت مورد اختلاف او با دولت روحانی بوده به «صدور مجوز تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد اروند در سراسر استان خوزستان» و «مخالفت با انتقال آب‌ از سرچشمه‌های خوزستان» اشاره کرده است. عبدالحسین مقتدایی در دو دوره در فاصله سال‌های ۷۷ تا ۸۰ و ۹۲ تا ۹۵ استاندار خوزستان بود و بنا بر گزارش‌ها پس از برخی از اختلافات با دولت روحانی در تیرماه سال ۱۳۹۵ از سمت خود برکنار شد. در روزهای گذشته همچنین دو نماینده مجلس ایران از به جریان افتادن پرونده غلامرضا شریعتی، استاندار «سابق» خوزستان و رئیس فعلی سازمان استاندارد خبر داده بودند. احمد نادری،‌ نماینده تهران از جمله موارد اتهام شریعتی را «اعمال نفوذ در پرونده اَبَر متهم ارزی و مالک هفت‌تپه در دستگاه قضایی» عنوان کرده بود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها