به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۲۶۰۱۲۱

نامزدهای جوایز ساترن معرفی شدند

نامزدهای جوایز ساترن معرفی شدند
گروه فرهنگی: نامزدهای جوایز ساترن ۲۰۲۱ که به بهترین فیلم‌های علمی تخیلی و فانتزی تعلق می‌گیرد معرفی شدند. چهل و ششمین دوره جوایز ساترن اسامی نامزدهایش را از سوی آکادمی فیلم‌های علمی تخیلی، فانتزی و ترسناک اعلام کرد.در طیف وسیعی از فیلم‌ها که امسال در این فهرست جای دارند دیزنی/ لوکاس فیلم با فیلم «جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر» با کسب ۱۲ نامزدی بیشترین موفقیت را کسب کرده است. این فیلم یکی از چند فیلم سال پیش بود که به فهرست امسال راه یافته است زیرا در این رقابت فیلم‌هایی را که از ۱۵ جولای ۲۰۱۹ تا ۱۵ نوامبر ۲۰۲۰ اکران شده‌اند، دربرگرفته است.
 
از دیگر فیلم‌های موفق فهرست «تنت» ساخته کریستوفر نولان از کمپانی برادران وارنر با کسب ۹ نامزدی و «دکتر اسلیپ» با کسب ۸ نامزدی هستند. «مولان»، «پرندگان وحشت»، «نگهبانانی از دیرباز»، «روزی روزگاری در هالیوود»، «جوکر»، «پارازیت» و «۱۹۱۷» نیز از دیگر فیلم‌های مطرح سال پیش هستند که در فهرست این جوایز جای گرفته‌اند.در مجموع کمپانی برادران وارنر با کسب ۳۴ نامزدی و پس از آن دیزنی با ۲۷ نامزدی موفق‌ترین استودیوهای این فهرست بوده‌اند. نتفلیکس با ۲۵ نامزدی در سینما و تلویزیون در  مکان بعدی جای دارد.
«جوکر» در بخش بهترین فیلم اقتباسی از کمیک بوک با «پرندگان وحشت»، «بلادشات»، «جهش‌های جدید»، «نگهبانانی از دیرباز» رقابت می‌کند.

«اد استرا»، «مرد ماه جوزا»، « لوسی در آسمان»، «جنگ ستارگان-خیزش اسکای واکر»، «تنت» و «ترمیناتور: سرنوشت تاریک» در بخش بهترین فیلم علمی تخیلی رقابت می‌کنند.در بخش بهترین فیلم فانتزی نیز «بیل و تد رو در رو با موسیقی»، «جومانجی: مرحله بعدی»، «شیر شاه»، «مالیفیسنت»، «روزی روزگاری در هالیوود»، «سونیک خارپست» و «ساحره‌ها» جای گرفته‌اند.بهترین فیلم‌های ترسناک نیز شامل «دکتر اسلیپ»، «عجیب و غریب»، «مرد نامرئی»، «آن؛ فصل دوم»، «نیمه تابستان»، «آماده یا نه»، «داستان‌های ترسناک برای گفتن در تاریکی» شده است.در بخش بهترین فیلم‌های اکشن/ماجراجویی نیز «۱۹۱۷»، «پسرهای بد برای یک عمر»، «ال کامینو»، «سریع و خشمگین ارایه می کند: هابز و شاو»، «جنتلمن‌ها» و «مولان» جای دارند.

در فهرست بهترین فیلم تریلر نیز  «۵ هم‌خون»، «دروغگوی خوب»، «ایرلندی»، «چاقوها بیرون»، «منک» و «الماس‌های تراش نخورده» با هم به رقابت می‌پردازند.دنیل کریگ برای «چاقوها بیرون»، دلروی لیندو برای« ۵ هم‌خون»، اوان مک‌گرگور برای «دکتر اسلیپ»، گری اولدمن برای «منک»، آرون پال برای «ال کامینو»، خواکین فینیکس برای «جوکر»، جان دیوید واشینگتن برای «تنت» نیز به عنوان بهترین بازیگران مرد انتخاب شده‌اند.ربکا فرگوسن برای «دکتر اسلیپ»، ییفی لیو برای «مولان»، الیزابت ماس برای «مرد نامرئی»، ناتالی پورتمن برای «لوسی در آسمان»، دیزی ریدلی برای «جنگ ستارگان- خیزش اسکای واکر»، مارگو رابی برای «پرندگان وحشت» و شارلیز ترون برای «نگهبانانی از دیرباز» در بخش بهترین بایگران زن جای گرفته‌اند.در بخش بهترین کارگردانی نیز  جی.جی. آبرامز برای «جنگ ستارگان» ، نیکی کارو برای «مولان»، مایک فلاناگان برای «دکتر اسلیپ»، کریستوفر نولان برای «تنت» ، جینا پرینس-بایدوود برای «نگهبانانی از دیرباز»، کوئنتین تارانتینو برای «روزی روزگاری در هالیوود»، لی وانل برای «مرد نامرئی» با هم رقابت می‌کنند.  در بخش بهترین فیلم بین‌المللی «جوجو خرگوش»، «بلبل»، «اسرار رسمی»، «پارازیت»، «اسپوتنیک» و «نجواگران» جای دارند.
برچسب ها: سینمای جهان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها