به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب : ۲۶۰۱۲۴

پرندگان تالاب کانی برازان قصد مهاجرت ندارند

پرندگان تالاب کانی برازان قصد مهاجرت ندارند
گروه جامعه: رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت:با ورود اولین دسته از غازهای خاکستری، اردک سرحنایی و مرغابی‌های نوک پهن مهاجرت معکوس به تالاب‌های این شهرستان آغاز شد.فاروق سخنور افزود: این پرندگان از سیبری و آسیای میانه که به تالاب‌های مهاباد مهاجرت کردند مجددا این تالاب را برای ماندن انتخاب کرده‌اند، بارندگی‌های مناسب امسال، علاوه بر آبگیری کامل تالاب کانی برازان، شرایط زیست محیطی مناسب و وجود آب کافی، شرایط بسیار مطلوب زیستی را هم برای انواع پرندگان مهاجر و بومی در آن به وجود آورده است.

وی اضافه کرد: مسیرهای اصلی پرندگان مهاجر، مسیر پروازی آفریقایی_ اوراسیایی، مسیر پروازی آسیای مرکزی، مسیر پروازی شرق آسیا_ استرالیایی و مسیر پروازی نیمکره غربی است.  اولین سایت پرنده نگری کشور تا خرداد ماه پذیرای انواع پرندگان مهاجر خواهد بود پس از آن به علت گرمتر شدن هوا، این پرندگان مهاجرت خود را به سمت مناطق سردسیر شمال اسکاندیناوی و سیبری آغاز می‌کنند.رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اذعان کرد: از گونه‌های مهم پرندگان این تالاب می‌توان به فلامینگو، چنگر، اردک بلوطی، اردک سرسفید، حواصیل خاکستری، پرستوی دریایی، اردک مرمری، باکلان کوچک، پلیکان سفید، چوب پا، کشم بزرگ و عروس غاز اشاره کرد.سخنور تصریح کرد: این تالاب که به دلیل موقعیت ویژه و شرایط زیستی منحصر بفرد خود در سال ۱۳۸۵ به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی شد، به نخستین پناهگاه حیات وحش آذربایجان غربی تبدیل و به این ترتیب به عنوان یکی از مناطق چهارگانه کشور با جایگاه قانونی معرفی شده است.
برچسب ها: پرندگان مهاجر
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها