به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب : ۲۶۰۱۲۹

فروش قسطی محصولات ایران‌خودرو و سایپا

فروش قسطی محصولات ایران‌خودرو و سایپا
گروه اقتصادی: بازار خودرو امسال، شب عید سرگردان است و بسیاری از مشتریان برای خرید مردد هستند و حالا آگهی‌هایی مبنی بر فروش قسطی محصولات ایران‌خودرو و سایپا در فضای مجازی منتشر شده است. انتظار ایجاد شده برای بازگشت امریکا به برجام، معامله‌گران بازار خودرو را با ریسک ریزش احتمالی قیمت‌ها مواجه کرده است. همین مساله موجب شده که بازار خودرو امسال سوت و کورتر از همیشه باشد.در این میان برخی شرکت‌های لیزینگ خودرو، آگهی فروش اقساطی محصولات ایران‌خودرو و سایپا را منتشر کرده و از تحویل این خودروها در نوروز ۱۴۰۰ خبر می‌دهند.صاحبان این آگهی‌ها روی شرایط سهل و آسان فروش اقساطی خودرو مانور زیادی داده‌اند اما جزییات خرید از این شرکت‌ها نشان می‌دهد که آنها سود گزافی برای فروش اقساطی‌شان در نظر گرفته‌اند.
 
این شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که برای خودروهایی که قیمت‌ آنها زیر ۳۳۰ میلیون است، ضامن نمی‌خواهند اما سند خودرو تا زمان تسویه کامل در رهن بانک می‌ماند. البته استعلام از بانک برای سنجش اعتبار و موجودی حساب‌ شما یکی از شروط اصلی فروش اقساطی خودرو است. در واقع آنها با این شرط می‌خواهند مطمئن شوند که شما توانایی پرداخت اقساط را دارید..صاحبان این آگهی‌ها معمولا رقمی حدود ۵۰ درصد قیمت خودرو را به صورت پیش‌پرداخت دریافت می‌کنند و اقساط را به صورت ۱۲، ۲۴ یا ۳۶ ماهه در نظر گرفته‌اند. بررسی رقم اقساط این خودروها نشان می‌دهد که آنها سود زیادی برای این مدل فروش در نظر دارند.

به عنوان مثال رقم پیش پرداخت پراید ۱۳۱ حدود ۶۴ تا ۶۹ میلیون تومان است و اقساط ماهانه برای دوره فروش ۱۲ ماهه حدود ۵٫۵ میلیون تومان، فروش ۲۴ ماهه حدود ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و فروش ۳۶ ماهه حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.با این حساب سود فروش پراید ۱۳۱ در این شرکت‌ها بالاتر از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در ماه است. واحد فروش خودروسازان اما به تجارت‌نیوز اعلام می‌کنند که آنها برای خریدهای شخصی فروش اقساطی ندارند و فقط برای تقاضاهای سازمانی با شرایط خاص فروش اقساطی دارند.
مرجع : تجارت نیوز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها