به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۷ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۲۶۰۲۷۸

سند خوردن کوه بی بی شهربانو به یک نهاد عمومی

سند خوردن کوه بی بی شهربانو به یک نهاد عمومی
گروه جامعه: عضو شورای شهر تهران گفت: امروزه شاهد دست اندازی‌های فراوان هستیم و سند خوردن کوه بی بی شهربانو به نام یک نهاد عمومی جای سوال دارد.حجت نظری عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار کرد: از سازمان زیباسازی درخواست دارم که به دلیل شرایط کرونا و روحی شهروندان به صورت ویژه برای آذین‌بندی نوروز اقدام کند و باید هرچه سریع‌تر هم انجام شود.وی ادامه داد: تذکر بنده خطاب به شهرداری تهران، سازمان حفاظت از محیط زیست، بنیاد مستضعفان و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری است البته امیدواریم دوستان به دلیل این تذکر‌ها اقدام نکنند و حق شهروندان را بعد‌ها از طریق دادگاه از ما پرس و جو نکنند. موضوع تذکر من کوهخواری در کوه بی بی شهربانو است.
 
نظری بیان کرد: رویداد‌های مربوط به این کوه به دوره ساسانیان برمی‌گردد و یکی از مهمترین فضا‌های تاریخی، زیست محیطی و... پایتخت است، البته در کنار این کوه آثار تاریخی بسیار زیادی هم وجود دارد.عضو شورای شهر تهران گفت: این کوه یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری تهران هم به شمار می‌آید، اما متاسفانه نه تنها هیچ نشانی از گردشگری دیده نمی‌شود و بلکه شاهد دست اندازی‌های فراوان هستیم، سند خوردن یک فضای ملی و طبیعی به یک نهاد عمومی جای سوال دارد و همین موضوع باعث برش خوردن این کوه شده است.

نظری ادامه داد: متاسفانه باید بگویم که منافع عمومی در این قطعه میراثی لحاظ نمی‌شود و انتظار می‌رود با توجه به تاکیدات رهبری، سازمان محیط زیست نسبت به بازگشت این کوه به میراث و اموال عمومی اقدام کند همچنین لازم است تا شهرداری همراه با اداره کل محیط زیست تهران نسبت به تعطیلی این کارخانه‌ها، اقدام کرده تا از تخریب بیشتر این کوه جلوگیری شود.وی در پایان گفت: ما روز گذشته شاهد ثبت شدن چشمه علی در فهرست آثار کشور بودیم و اگر این اتفاق زودتر رخ می‌داد، شاهد خشک شدن آن نبودیم.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: کوه خواری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها