کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انهدام ده پهپاد نظامی حوثی‌ها توسط عربستان

17 اسفند 1399 ساعت 15:14


 گروه بین الملل:تلویزیون دولتی عربستان از انهدام ده پهپاد نظامی حوثی‌ها توسط ائتلاف نظامی به رهبری این کشور در جنگ یمن خبر داد.
همین منبع خبری گفته است که هدف پنج پهپاد منهدم شده موسسات غیرنظامی در خاک عربستان بود.جنگ یمن به‌رغم تلاش‌های ایالات متحده آمریکا و سازمان ملل متحد همچنان ادامه دارد. منابع دولتی عربستان در دو روز گذشته خبر از حملات پهپادی حوثی‌ها دادند.
روز شنبه  عربستان از انهدام هفت پهپاد  حوثی‌ها خبر داده بود. گفته شده بود که هدف حملات این پهپادها دو شهر خمیس مشیط و جیزان بوده است. علت افزایش حملات پهپادی حوثی‌ها واکنش به پیروزی ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان در مارب، واقع در یمن بوده است.از سوی دیگر، گفته شده است که اقدام دولت بایدن برای خروج حوثی‌ها از لیست سازمان‌های تروریستی باعث آن شده که این گروه خود را در موقعیت قوی‌تری حس کند.
باید یادآور شد که دولت ترامپ در واپسین روزهای زمامداری خود، حوثی‌ها را به فهرست سازمان‌های تروریستی افزوده بود. اقدامی که عملا کار کمک‌رسانی به مردم یمن را نیز دشوار می‌ساخت و از این رو با مخالفت سازمان‌های امدادگر بین‌المللی روبه‌رو شده بود.دولت بایدن پس از شروع کار خود،حوثی‌ها را از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج کرد و در عین حال به این سازمان در مورد حملات موشکی و پهپادی به عربستان هشدار داد.

 


کد مطلب: 260312

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/260312/انهدام-ده-پهپاد-نظامی-حوثی-ها-توسط-عربستان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir