به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۷ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۲۶۰۳۱۳
معاون روحانی: در دولت ما کسی مثل "بابک زنجانی" به وجود نیامد

آقای جهانگیری؛ ۱۰برابر میزان بدهی بابک زنجانی منابع ارزی را تلف کردید

آقای جهانگیری؛ ۱۰برابر میزان بدهی بابک زنجانی منابع ارزی را تلف کردید
گروه اقتصادی: سایت نود اقتصادی نوشت: آقای جهانگیری! این گزارش را بخوانید؛ این گزارش کوتاه فقط قسمت کوچکی از حیف بیت‌المال را به تصویر کشیده است!
معاون اول رئیس‌جمهور دیروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان یزد مدعی شد که دولت در حوزه فروش نفت و دور زدن تحریم‌ها موفق عمل کرده است. او تصریح کرد که کسی مثل "بابک زنجانی" در سال‌های فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم به وجود نیامده و در این میان یک دلار پول نفت هم تلف نشده است!
اما گزارش‌ها از نحوه هزینه کرد ارزی در دولت تدبیر و امید خلاف این ادعا را ثابت می‌کند به شکلی که دولت در سال‌های ۹۶ و ۹۷ به اذعان مراکز رسمی آماری کشور ۱۸ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور را تلف کرده است. علاوه بر ۱۸ میلیارد دلار فوق که به صورت ارز مداخله‌ای یا حراج ذخایر طلای بانک مرکزی در سال‌های ۱۳۹۶ و اوایل ۱۳۹۷ از دست کشور رفت، دولت روحانی در سال ۱۳۹۷ با معرفی ارز ۴۲۰۰ تومانی، مرحله جدیدی از تاراج منابع ارزی کشور را شروع کرد.
دیوان محاسبات در فروردین امسال گوشه‌ای از اتلاف منابع ارزی در دولت روحانی را افشا و اعلام کرد مجموع ارزی که در سال ۹۷ به صرافی‌ها و واردکنندگان کالاهای اساسی و غیراساسی داده شده، ۳۱ میلیارد دلار بوده است که از این رقم حدود ۴.۸ میلیارد دلار، مابه‌ازای واردات کالا نداشته است!
۱۷ دی‌ماه امسال هم سعید بیت عفری معاون فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات با اشاره به تخصیص بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی طی سال‌های ۹۷، ۹۸ و نیمه اول ۹۹ اظهار کرده بود: متاسفانه از این میزان واردات کالا بالغ بر ۳ میلیارد دلار آن، تاکنون فاقد هرگونه واردات بوده، حدود ۵ میلیارد دلار تعهد ایفا نشده و حدود ۶.۳ میلیارد دلار ارز منقضی شده داریم که وارد نشده است.
با جمع این ارقام با ۱۸ میلیارد دلاری که دولت روحانی در سال‌های ۱۳۹۶ و اوایل ۱۳۹۷ به هدر داد، می‌توان گفت دولت روحانی تاکنون ۱۰ برابر بابک زنجانی منابع ارزی کشور را تلف کرده است.
 
برچسب ها: اسحاق جهانگیری

Fast
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۱۲/۱۸ ۱۸:۳۵
100 ها برابراین پول ها و سرمایه مملکت بخار شد،چه کسی جوابگو است؟؟خدا از حق خود میگذرد اما از حق الناس به هیچ عنوان و هرگز نمی گذرد.عاقبت همه ما زیر یک مشت خاک است وکسی قرار نیست این پول هارو باخودببرد.بیایید بخاطر خدا حق کسی را نخوریم. (370575)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها