کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قیمت نفت برنت از مرز ۷۰ دلار عبور کرد

18 اسفند 1399 ساعت 10:17


گروه اقتصادی: قیمت نفت برنت در معاملات روز دوشنبه در پی گزارش حملات به تاسیسات عربستان سعودی، برای نخستین بار از زمان شیوع ویروس کرونا به بالای ۷۰ دلار در هر بشکه صعود کرد و نفت آمریکا هم در بالاترین حد خود در بیش از دو سال گذشته ایستاد.به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ماه مه در اوایل معاملات بازار آسیا به ۷۱ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه صعود کرد و در ادامه ساعات معاملات با افزایش قیمت یک دلار و ۷۵ سنت معادل ۲.۵ درصد، به ۷۱ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه رسید.
 

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در آوریل یک دلار و ۶۰ سنت معادل ۲.۴ درصد افزایش یافت و به ۶۷ دلار و ۶۹ سنت در هر بشکه رسید. قیمت قرارداد ماه آتی به ۶۷ دلار و ۹۸ سنت رسید که بالاترین قیمت از اکتبر سال ۲۰۱۸ بود.بازارهای سهام آسیایی پس از این که سنای آمریکا لایحه بسته کمک اقتصادی ۱.۹ تریلیون دلاری را تصویب کردند، افزایش یافتند. همزمان آمار اقتصادی مثبتی که در آمریکا و چین منتشر شد، دورنمای بهبود اقتصاد جهانی را مثبت تر کرد.

عربستان عملیات گسترده نظامی ارتش یمن علیه تاسیسات آرامکو و دیگر اهداف حساس را در خاک خود تأیید کرد. اندکی پس از اعلام هدف قرار دادن مقرهای آرامکو در بندر نفتی راس التنوره، وزارت دفاع عربستان اذعان کرد که نیروهای مسلح یمن به مخازن نفتی در این بندر در منطقه شرقی عربستان حمله کردند.تحلیلگران موسسه ING در گزارشی با اشاره به این که حمله اخیر دومین حمله ماه جاری پس از حادثه چهارم مارس در جده بود، اظهار کردند: ممکن است شاهد روند صعودی بیشتری در بازار نفت در بازه کوتاه مدت باشیم به خصوص که بازار احتمالا باید نرخ ریسک را در معاملات نفت به حساب بیاورد زیرا تداول این حملات افزایش پیدا کرده است.قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت پس از تصویب عدم افزایش تولید نفت در آوریل در نشست روز پنج شنبه اوپک و متحدانش، برای چهارمین روز متوالی افزایش پیدا کرده اند.

با وجود بهبود سریع قیمتهای نفت، وزیر انرژی عربستان سعودی درباره احیای تقاضا ابراز تردید کرده است. تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: تصمیم برای ثابت نگه داشتن سهمیه تولید، نشان دهنده نیت این گروه برای کاهش بیشتر سطح ذخایر نفت بدون نگرانی از کمبود عرضه در بازار است و همچنین نشان می دهد تهدید کمتری از رشد تولید در نقاط دیگر وجود دارد.با این وزیر انرژی هند که سومین واردکننده بزرگ نفت جهان است، هشدار داده که قیمتهای بالاتر نفت تهدیدی برای احیای مبتنی بر مصرف در برخی از کشورها به شمار می رود.بر اساس گزارش رویترز، قیمتهای بالاتر همچنین شرکتهای انرژی آمریکایی را تشویق کرد شمار دکلهای حفاری نفت و گاز را هفته گذشته برای دومین هفته متوالی افزایش دهند. طبق اعلام شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، شمار دکلهای حفاری نفت و گاز آمریکا هفته گذشته، با یک حلقه افزایش، به ۴۰۳ حلقه رسید. با این حال ۳۹۰ حلقه کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.


کد مطلب: 260384

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/260384/قیمت-نفت-برنت-مرز-۷۰-دلار-عبور

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir