کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

3 خاصیت مهم و واقعی جینسینگ

18 اسفند 1399 ساعت 11:07

گروه سلامت: جینسینگ این روزها تبدیل به مادر تمام درمان‌ها شده است. از سرطان تا ناتوانی جنسی، از مشکلات قلبی تا سردرد و از افسردگی تا سرماخوردگی هر کسی به دیگری جینسینگ را توصیه می‌کند! گیاهی که برای ما نام چین گره خورده است.


به گزارش سلام نو، اما باید دید این تصور تا چه حد درست است و جینسینگ به همان اندازه که گفته می‌شود جادویی است یا نه؟ واقعیت این است که پاسخ به این سؤال منفی است! جینسینگ خاصیت‌های بسیاری دارد، اما قرار نیست تمام دردهای شما را درمان و شما را از رفتن به دکتر بی‌نیاز کند.



جینسینگ نام عمومی است که برای هر یک از ۱۱ گونه گیاهان همیشه سبز از سرده پاناکس از خانواده آرالیاسیه استفاده می‌شود. گیاهی که بسیاری آن را خاص چین می‌دانند، اما گونه‌های مهم و موثری از آن در آمریکا و کره نیز رشد می‌کند و به طور خاص بیش از صد سال‌ها مورد استفاده قبایل سرخپوست قرار گرفته است.
هر چند جینسینگ به آن جادویی و خاص بودنی که تبلیغ می‌کنند نیست و پادزهر تمام دردهای بشری نیست ولی خواص بسیاری دارد. هر دو گونه‌ی عمده جینسینگ، یعنی جینسینگ آمریکایی و آسیایی، به افزایش انرژی، کاهش قند خون، کلسترول و استرس، درمان دیابت و مدیریت اختلالات جنسی در مردان کمک می‌کنند و کم و بیش به هم شبیه هستند.

گیاه جینسینگ حاوی ترکیبی به نام جینسنوسید (ginsenosides) است اکثر خواص درمانی آن مدیون این ماده فوق‌العاده است.گاهی از خواص عجیب یک گونه خاص از جینسینگ سخن گفته می‌شود و جینسینگ چینی یا آمریکایی برتر از دیگر گونه‌ها معرفی می‌شوند، اما واقعیت این است که جز در موارد خاص تفاوت چندان در تأثیرات انواع مختلف این گیاه وجود ندارد البته مزه و رنگ انواع جینسینگ با هم متفاوت است، مسئله‌ای که شاید برای برخی مفید باشد.

درمان مشکلات جنسی
خوشبختانه این حرف درست است و جینسینگ در درمان اختلال‌های جنسی مؤثر است. در سال ۲۰۰۲ مطالعه‌ای که در کره انجام گرفت، نشان داد که ۶۰٪ از مردانی که از جینسینگ استفاده کرده بودند، بهبودهایی را در علائم بیماری خود مشاهده کرده‌اند.


 
در این آزمایش، آقایان تصدیق کردند که با استفاده از گیاه جینسینگ، نعوظ‌های موفق را با سهولت بیشتری نسبت به مردانی که از جینسینگ استفاده نکرده بودند، تجربه کرده‌اند. آنها همچنین بیان کردند که پس از مصرف جینسینگ، این حالت در آنها قوی‌تر و طولانی‌تر شده و کیفیت رابطه جنسی بعد از مصرف جینسینگ، بهبود چشمگیری یافته است. با این همه بسیاری معتقدند درباره این خاصیت جینسینگ بزرگ نمایی شده است.

کاهش وزن
ترکیبات قدرتمند موجود در مواد شیمیایی جینسینگ در کنترل اشتها و سوزاندن چربی مؤثر است. مصرف جینسینگ خشک یا پودر شده، به‌سرعت می‌تواند باعث کنترل میل به گرسنگی می‌شود، با این همه باید به شما گفت که جینسینگ می‌تواند بخشی از یک رژیم لاغری مؤثر باشد؛ نه تمام آن.

درمان دردهای قاعدگی
جینسینگ در کاهش دردهای قاعدگی زنان بسیار مؤثر است و تجربه نشان داده دمنوش آن بسیار بر روی علائم قاعدگی و پیشا قاعدگی تأثیر مثبتی دارد. ظاهراً این تأثیرات با آرام بخشی و تسکین دهندگی آن در ارتباط است که به نوبه خود باعث کاهش بروز اسپاسم در دوران قاعدگی می‌شوند.
بیشتر بخوانید: بایدها و نبایدهای تغذیه ای در دوران قاعدگی
توجه داشته باشید که پیش از هر گونه مصرف جینسینگ بهتر است به چند نکته توجه کنید. جینسینگ در بسیاری از موارد به تنهایی باعث بهبود بیماری شما نمی‌شود، بلکه یک داروی مکمل است. اگر دارو مصرف می‌کنید یا مشکل زمینه‌ای دارید نیز حتماً پیش از مصرف جینسینگ  با پزشک مشورت کنید. در انتها گول تبلیغات را نخورید و به این گیاه به چشم درمان تمام بیماری‌ها نگاه نکنید.
 


کد مطلب: 260408

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/260408/3-خاصیت-مهم-واقعی-جینسینگ

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir