به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۸ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۲۶۰۴۱۵

تولید خودروهای LPGسوز به نفع کشور است

تولید خودروهای LPGسوز به نفع کشور است
گروه اقتصادی: رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: ما می‌توانیم بنزین را بفروشیم و ارزش افزوده بیشتری برای کشورمان ایجاد کنیم، ضمن اینکه LPG آلایندگی و آلودگی کمتری هم دارد. همین دو امتیاز کافی است که ما از اینکه LPG جایگزین سوختی مانند بنزین شود استقبال کنیم.ابوالفضل روغنی  در مورد تصویب ساخت خودروهای LPG سوز اظهار کرد: امروزه سوخت برای مصارف خودرو در دنیا درحال تغییر است، برای مثال تسلا پیش قدم شده تا خودروهای برقی بسازد بنابراین هر میزان که ما از سوخت بنزین فاصله بگیریم، کمک بیشتری به کشور می‌شود.پس چنین انتخابی می‌تواند شرایط را برای کشور ما بهتر هم کند.

وی افزود: ما می‌توانیم بنزین را بفروشیم و ارزش افزوده بیشتری برای کشورمان ایجاد کنیم، ضمن اینکه LPG آلایندگی و آلودگی کمتری هم دارد. همین دو امتیاز کافی است که ما از اینکه LPG جایگزین سوختی مانند بنزین شود استقبال کنیم. LPG هم سوخت فسیلی است اما چند درجه از بنزین بهتر است چراکه بسیاری از آلایندگی‌های آن گرفته شده و در مقایسه با بنزین سوخت پاک‌تری است.رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران در مورد استفاده از LPG در صنایع کشور تصریح کرد: چند سال است که از LPG در صنایع کشور استفاده می‌شود اما حجم آن کاملا محدود است. به نظر می‌رسد با این تصمیم می‌خواهند در گستره بیشتری از این گاز استفاده کنند. به نظر من این کار منطقی است و مورد استقبال قرار بگیرد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد احتمال ایجاد کمبود برای صنایع با تصمیم اخیر مجلس گفت:‌ وقتی مسئولین چنین بحثی را مطرح می‌کنند باید قبول کنیم که فکر منابع آن را کرده‌اند. من از میزان منابع LPG مطلع نیستم اما فکر می‌کنم در مورد آن فکر شده باشد.روغنی همچنین خاطرنشان کرد:‌ صنایع ما همچنان در تامین سوخت دچار مشکل هستند، کمبود گاز امسال به صنایع ما آسیب زیادی زد. مازوت که گفته می‌شود مضرات زیادی دارد مصرف می‌شد که به دلیل کمبود سوخت و گاز در کشور بود. همه صنایع بلااستثنا به سوخت نیاز دارند، صنایعی مانند سیمان، کاشی و سرامیک به شدت به سوخت نیاز دارند.
برچسب ها: سوخت LPG
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها